Zatímco Playdom získal v prvním veřejném kole financování neuvěřitelných takřka 43 milionů dolarů (při ocenění společnosti na 260 milionů), jeho konkurent wooga se musel „spokojit“ s 5 miliony eur, tedy zhruba 7,5 miliony dolarů.
Playdom
Playdom je jednou z mála herních společností, která se zaměřuje primárně na jinou síť než Facebook – svoje místo na slunci si vybojovala na MySpace. Z 26 milionů aktivních uživatelů každý měsíc připadá na 12 aplikací na MySpace 60 %, na 6 aplikací na Facebooku připadá zbývajících 40%. Jejich nejúspěšnější hrou jsou Mobsters (nejhranější sociální hra na MySpace), která má asi 14 milionů aktivních hráčů (další statistiky vývojářů a jejich her najdete buď na Developer Analytics.com, nebo na AppData.com – čísla jsou bohužel pouze pro Facebook, což může být trochu matoucí).
70 % příjmů společnosti Playdom je z prodeje virtuálního zboží, 20 % z nabídek (lead generation business) a 10 % z reklamy. Na rozdíl od Zyngy ale Playdom nikdy nedovoloval ve svých hrách podvodné nabídky (Zynga je po skandálu, který vyvolal Michael Arrington z TechCrunche také stáhla).
Za poslední investici byli zodpovědní New Enterprise Associates, Rick Thompson, Lightspeed Venture Partners a Norwest Venture Partners.
wooga alias World of Gaming
Wooga se zaměřuje výhradně na Facebook. Založena byla v lednu tohoto roku a má v současné době jedinou aplikaci – Brain Buddies se šesti miliony aktivních uživatelů. V přípravě jsou další dvě hry, a přestože zatím není jasné, na jakou platformu budou směřovány, indicie napovídají, že půjde rovněž o Facebook. Pětimilionová investice je pro společnost s jedinou aplikací více než překvapivá, nicméně jak to tak vypadá, investoři v současné době sociálním hrám věří.
Investici poskytly společnosti Balderton Capital a již opakovaně také Holtzbrinck Ventures.
Playfish
Aby toho nebylo málo, před pár dny koupila společnost Electronic Arts (EA) aktuálního druhého hráče na trhu – společnost Playfish za 300 milionů dolarů.