Socialbakers: Na Facebooku je dnes 60x hlučeněji než v roce 2009

Pojďme se na chvíli podívat zpátky v čase, do roku 2009. Twitter existoval pouhé tři roky a v Česku na něm bylo jen pár vyvolených, Facebooku už bylo pět a začínal být pomalu populární i mimo území USA, i když zprvu pouze mezi studenty, kteří jej používali jako kontakt na své zahraniční přátele z nejrůznější studijních či prázdninových pobytů. Tyinternety začínaly publikovat své první články a aktivita značek na Facebooku byla naprosto minimální ve srovnání s tou dnešní, a to i pokud budeme počítat ty části světa, kde již sociální síť byla masovou záležitostí. Podle Socialbakers uživatel ve svém feedu novinek mohl tehdy měsíčně najít asi 23 příspěvků od sledovaných značek, zhruba jeden příspěvek na každý pracovní den.

A nyní se můžeme vrátit zpět do roku 2013, kdy je podle stejné firmy průměrný uživatel Facebooku vystaven měsíčně 1440 příspěvkům od značek, které na síti sleduje. Je samozřejmě pravdou, že všechny tyto příspěvky ani zdaleka nevidí, v průměru se mu z nich díky filtrovacímu algoritmu objeví ve feedu přibližně každý pátý až desátý (budeme-li vycházet z obvyklého organického dosahu příspěvků stránek). O to těžší je ale pro značku získat pozornost svých fanoušků, když i ty příspěvky, které nakonec skutečně vidí, o jejich zájem soupeří více než kdy dřív.

Socialbakers radí v tomto ohledu tři základní věci, na které dávat pozor, pokud se ke svým fanouškům skutečně chcete dostat – dávat pozor na publikovaný obsah, na frekvenci jeho publikování a na čas, kdy je publikován.

Zatímco první faktor sehrává roli v tom směru, že obsah od stránek, jejichž příspěvky častěji vyvolávají reakce uživatelů v podobě komentářů, likes a sdílení, vidí následně více uživatelů, frekvence je důležitá proto, aby fanoušky od sledování neodradila úplně. Publikovat příliš často znamená, že stránce někteří odeberou svůj Like, aby je nespamovala, publikovat příliš málo zase vyústí v to, že se svými fanoušky ztratíte kontakt. Správně určit den a čas, kdy vaše specifická skupina fanoušků příspěvky vidí nejčastěji, může být důležité třeba proto, že mají svůj specifický denní rytmus. Pokud se do něj netrefíte, vaše příspěvky zapadnou v news feedu a už nikdy se k nim nedostanou.