Social novinky 31. týdne: Instagram Stories, soumrak nad clickbaitem a obří hovínko

„S dovolením kradu,“ okomentoval minulý týden Instagram pomyslný status Snapchatu. Facebook tím ale nekončí a testuje namakaný foťák s filtry a samolepkami. Podívejte se na výběr novinek minulého týdne v sociálních médiích.

Instagram

Instagram obšlehl Stories od Snapchatu

Facebook jde ostře po Snapchatu a představil Instagram Stories, které jsou na pixel stejné jako Snapchat Stories. Hlavním cílem je přimět uživatele Instagramu sdílet častěji. A zničit Snapchat. Tečka.

Kevin Systrom, CEO Instagramu, překvapil a rovnou bez okecávání přiznal, že formát Stories opravdu okopírovali od Snapchatu. To je ale překvápko!

Takhle nějak to celé bylo:

Facebook

Facebook testuje foťák s filtry a samolepkami

Facebook testuje novou verzi své vlajkové aplikace, ve které lze vymazlit své fotky s kreativními filtry a samolepkami. Poprvé tak využívá technologii od MSQRD, co koupil už v březnu.

FirstTimeTutorial.0.0

Nikdy neuvěříte tomu, co si ve Facebooku zase vymysleli!

Celá redakce Těchinternetů je v šoku. To si prostě musíte přečíst. Je to opravdu tak: Facebook nesnáší clickbait stejně jako vy a chce ho vymýtit z vašeho news feedu. A dělá to chytře.

Pošlete v Messengeru obří hovínko

Taky sem tam někomu v Messengeru pošlete obří palec? Teď můžete to samé udělat s jakýmkoliv emoji. Stačí kliknout třeba na hovínko a držet na něm prst tak dlouho, dokud nedosáhne požadované velikosti. Jupí.

tumblr_nuxpqveBNJ1tv5244o1_1280

Facebook spouští automatizovaná pravidla pro reklamy

Když reklamní kampaně na Facebooku neustále nekontrolujete, může se pokazit ledacos: ROI jde do kytek, skóre relevance je nízké atd. Facebook přichází s řešením, jak škody minimalizovat. Postupně zavádí takzvaná automatizovaná pravidla, která na základě určitých kritérií zastaví kampaň, ad set nebo reklamu, pokud ztratí požadovaný výkon.

picture_1

Snapchat

Snapchat představil nové Geostrickers

Geostickers jsou založené na lokalizaci a přináší nové možnosti, jak vyzdobit vaše příspěvky – pomocí různých obrázků a prvků, které jsou spjaty s místem, kde se právě nacházíte. Zatím jsou k dispozici jen v některých městech. Už se těšíme na pražské Geostrickers.

Snapchat Geostickers
San Francisco Geostickers (image via TechCrunch)

LinkedIn

LinkedIn objevil video

LinkedIn spouští vlastní videoformát. Nemyslete si ale, že začnete točit svůj profesní vlog. Možnost využít ho má nyní jen něco přes 500 vybraných influencerů a navíc se musí vejít do 30 vteřin.

wersm-linkedin-invites-influencers-to-create-30-second-videos-657x360

Alespoň příležitost zrecyklovat tento upřímný slogan:

linkedin-honest-slogan

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook představil Partner Categories, nový způsob cílení reklamy

Po možnostech vytvořit si s pomocí svých vlastních dat nebo dat vybraných partnerů vlastní publikum pro cílení reklamy na Facebooku přichází další, mnohem pohodlnější. Do Power Editoru a API přibudou předdefinované kategorie spotřebitelů, které bude k cílení své reklamy moci využít kdokoliv. Prozatím ale bohužel budou pouze pro uživatele ze Spojených států.
Přečtěte si více

1 000 000 000! Facebook má miliardu uživatelů

Mark Zuckerberg před pár minutami oznámil, že dnes ráno dosáhl Facebook poprvé v historii miliardy uživatelů, kteří největší sociální síť používají aktivně každý měsíc. A ať si o Facebooku myslíte cokoliv, je to vážně pecka.
Přečtěte si více

Přístup k Wikipedii bez poplatků za data nyní pro více zemí

Tvůrci Wikipedie věří, že ve vědění je moc, která by neměla být odepřena nikomu na světě. Bez ohledu na jeho barvu pleti či ekonomickou situaci. Tuto myšlenku se snaží přeměnit v realitu projektem Wikipedia Zero, který poskytuje přístup k mobilní verzi Wikipedie v rozvojových zemích zdarma, bez jakýchkoliv poplatků za přenos dat.