Social novinky 10. týdne: Messenger Day, falešné zprávy a geonálepky

Čím nás sociální sítě „překvapily“ minulý týden? Facebook v Messengeru spustil celosvětově „Můj den“. Také začal značkovat falešné zprávy. Instagram Stories mají vlastní geonálepky.

FACEBOOK

Funkce „Můj den“ je nyní v Messengeru celosvětově k dispozici

Snapchatizace Facebooku úspěšně pokračuje. Tmavomodrý klon Snapchat Stories je teď celosvětově dostupný přímo v Messengeru. „Můj den“ umí všechno, co už moc dobře znáte, včetně automatického mizení obsahu po 24 hodinách.

Kompletně pozměněný layout aplikace teď upřednostňuje příběhy vás a vašich přátel před klasickou konverzací. Krátká videa či fotografie můžete doplnit o malůvky, texty či nálepky.

Facebook by rád, abyste „Můj den“ používali následovně: místo převyprávění toho, co jste dělali, radši dejte světu vědět, co teprve dělat chcete, a sežeňte si k tomu snadno a rychle podobně postižené přátele.

Funkci není možné v nastavení vypnout. Užívejte, prosím, zodpovědně.

Facebook postupně začíná značkovat falešné zprávy

Pravda, post-pravda, nebo lež? Facebook konečně vyráží do boje s falešnými zprávami. Po USA a Německu je Francie třetí zemí, ve které se nástroj pro ověřování publikovaného obsahu spustil. Pravda a láska musí přeci zvítězit.

Díky nástroji mohou uživatelé jednoduchým kliknutím označit pochybný příspěvek. Když bude nějaký příspěvek nahlášen vícekrát, hrozí mu nejen zhoršená pozice v news feedu, ale také viditelné označení červeným vykřičníkem a varovným textem. Na tomto označování spolupracuje síť s nezávislými třetími stranami ověřujícími pravdivost informací. Příspěvek s varovným symbolem nemůže být propagován ani použit jako reklama.

facebook-solution-for-its-fake-news-problem

INSTAGRAM

Stories mají vlastní geonálepky

Geonálepky – tedy hravé ilustrace spjaté s místem, na němž se právě nacházíte – jsou na Instagramu! Prvními místy s vlastními geonálepkami jsou pak New York a Jakarta. Postupně budou samozřejmě přibývat další a při návštěvě různých čtvrtí a památek se vám budou nabízet různé nálepky spojené s daným místem.

instagram-stories-fb

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Černý pátek, kočky jako kočky a Vánoce za rohem

Další výběr memů přináší opět odpovědi na nejzásadnější otázky života, vesmíru a vůbec. Dozvíme se, jak je to ve skutečnosti s pitím alkoholu, jak si správně napsat Ježíškovi o dárky, jak se rodí děti, proč muži a ženy masturbují, jak udělat dokonalého sněhuláka, jak Sauron ve skutečnosti hledá ztracený prsten a jak kočky vypadají jako kočky...
Přečtěte si více

Co znamená nový news feed pro firemní komunikaci na Facebooku

Facebook včera představil největší změny v news feedu za celou dobu jeho existence. Protože v několika ohledech jde o změny skutečně zásadní, bylo by mylné se domnívat, že způsob, jakým značky na sociální síti komunikují, novinka nijak neovlivní. Pojďme společně zauvažovat nad tím, co se změní a na co je třeba se připravit.
Přečtěte si více

Co se nepovedlo: Bieber se ukázal v kampani Calvin Klein… Tedy ne tak úplně

Ani s výběrem těch nejoblíbenějších opinion leaderů, značkou se zástupy fanoušků a finančními možnostmi v řádech milionů se vždycky všechno nepovede. Sociální sítě jsou totiž plné lidí, kteří čekají na to, až nějaký brand šlápne vedle a oni na něm dokážou svou pohotovou vtipnost. Důkazem je aktuální kampaň Calvin Klein. Zvrtla se v internetový hon na to, co Justin Bieber ve skutečnosti schovává… ve spodním prádle.