Snížení dosahu stránek na Facebooku potvrzují další studie

Snížení počtu fanoušků, kterým se zobrazují jednotlivé příspěvky od stránek na Facebooku, nyní potvrdila i rozsáhlá analýza Socialbakers a poněkud menší, ale také relevantní test od We Are Social. Jak se přísnějším algoritmům bránit? Publikovat zajímavější příspěvky.

Snížení dosahu příspěvků potvrzují nejen provozovatelé stránek, ale nyní již také několik studií. K nedávno zveřejněné a nepříliš potěšující studii EdgeRank Checker přibyly nyní další dvě. Jedna přímo od českých Socialbakers, druhá od We Are Social, kterou ale mimochodem pomocí svých analytických nástrojů zpracovali taktéž Socialbakers.

Na jednom se shodnou všichni – že dosah příspěvků stránek, tedy podíl fanoušků, kterým se individuální příspěvky zobrazují, poklesl. K tomu pravděpodobně nevedla jedna změna algoritmu, ale jeho postupné přizpůsobování během několika zářijových týdnů. Jaké důvody k této změně vedly rozebírají hlouběji Socialbakers:

  • Vzrostl počet stránek a přátel, jejichž příspěvky se do News Feedu musí vejít. Facebook tak má větší množství příspěvků na výběr a může být přísnější v posuzování toho, které uživatelům zobrazí a které nikoliv.
  • Placené příspěvky vytlačují z News Feedu část organických, kterých se tam kvůli tomu vejde méně.
  • Přitom ale podle Socialbakers celkový objem oslovených fanoušků stránek, které společnost spravuje (asi 7800 stránek), neklesl. Snížil se pouze průměr oslovených na jeden příspěvek. Socialbakers to vysvětlují tím, že stránky začaly obsah publikovat častěji.

Jak se v nastalé situaci zachovat, aby se neotočila proti vaší stránce? Facebook příspěvky volí tak, aby u uživatele vyvolaly co nejvíce aktivity. Engagement definuje jako kliknutí, like, komentář nebo sdílení. Majitelé stránek tedy musí ještě pečlivěji sledovat, jaké příspěvky jejich fanoušky dokáží tímto způsobem zaujmout, a soustředit se na to, aby to, co publikují, tyto parametry plnilo v co nejvyšší možné míře. V základní rovině lze vycházet například z rad samotného Facebooku, je třeba ale dále analyzovat své fanoušky a přijít na to, co se líbí právě jim.

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Rok 2012 podle Facebooku a Googlu. Data, grafika a video s klavírem

Už jsme se na to pár týdnů těšili a nyní je to konečně tady. Po včerejší rozsáhlé vzpomínce na letošní rok od Twitteru nyní na bilanční vlnu naskočil také Google se svým tradičním videem Zeitgeist. Stejně tak se dnes přidal i Facebook, který posbíral zajímavé statistiky z celého světa a uživatelům nabídl speciální aplikaci. Díky ní můžete na svůj uplynulý rok zavzpomínat i vy.