Snasphot: K čemu využívají čeští uživatelé sociální sítě?

Snapshots on-lineSnapshots je exkluzivní on-line systém společnosti OMD k získávání aktuálních informací z trhu, o respondentech, jejich chování a postojích. Nástroj Snapshots on-line využívá panel více než 24 000 respondentů, který je reprezentativní vzhledem k české internetové populaci. Z panelu byla pro tento výzkum vybrána cílová skupina 530 lidí ve věku 15-69 let tak, aby podala reprezentativní výpověď o stavu zkoumaného jevu. Exkluzivní výsledky z nástroje Snaphots on-line vám budeme přinášet pravidelně každý pátek.

K čemu využívají čeští uživatelé sociální sítě?

Sociální sítě plní především význam, k němuž byly primárně vytvořeny – tedy slouží ke komunikaci mezi již existujícími přáteli a pro sdílení informací a fotografií. Nové kontakty jsou navazovány o poznání méně, ale významné se jeví obchodní aktivity – hledání produktových informací a překvapivě i hledání pracovních nabídek. Ženy jsou ve využívání sítí výrazně aktivnější, především pak v případě sdílení fotek, kde se jedná bezmála o dvojnásobek.

K čemu využívají čeští uživatelé sociální sítě?

Rozdělení muži / ženy

K čemu využívají čeští uživatelé sociální sítě?

Je zajímavé, že muži se pravděpodobné ke svým aktivitám na sociálních sítích nechtějí přihlásit.

Z dalších čísel nás především zaujalo, že ve věkové skupině 60-69 let je plná čtvrtina lidí, kteří na sociálních sítích hrají hry. Největší „stalkeři“ jsou podle průzkumu mladší uživatelé ve věku 15-17 let (plných 63% tráví čas na sociálních sítích mimojiné prohlížením cizích profilů).

Předchozí snapshoty: