Snapshot: Jak vnímá česká internetová populace reklamu na sociálních sítích?

Snapshots on-lineSnapshots je exkluzivní on-line systém společnosti OMD k získávání aktuálních informací z trhu, o respondentech, jejich chování a postojích. Nástroj Snapshots on-line využívá panel více než 24 000 respondentů, který je reprezentativní vzhledem k české internetové populaci. Z panelu byla pro tento výzkum vybrána cílová skupina 530 lidí ve věku 15-69 let tak, aby podala reprezentativní výpověď o stavu zkoumaného jevu. Exkluzivní výsledky z nástroje Snaphots on-line vám budeme přinášet pravidelně každý pátek.

Jak vnímá česká internetová populace reklamu na sociálních sítích?

Výzkum v první řadě víceméně potvrzuje čísla z Facebooku (čísla z Ad manageru). Z dotazovaného vzorku nepoužívá sociální sítě 33 % respondentů (přesněji 28 % žen a skoro 38 % mužů). Nejvíce využívají sociální sítě ženy a mladí lidé (pouze 5,7 % teenagerů ve věku 15-17 let nepoužívá sociální sítě). Mezi těmi, kteří sociální sítě užívají, je tzv. „sociální reklama“ přijímána pozitivněji než klasická, tedy více lidí se k ní staví kladně.

Jak vnímá česká internetová populace reklamu na sociálních sítích?

Lidé jsou však značně pasivní a málokdy vyvolá reklama přímou reakci. Ženy přijímají reklamu na sociálních sítích lépe a také na ní častěji reagují (viz. také průzkum portálu SheSpeaks.com: ze kterého mimojiné vyplývá, že 80 % žen na Facebooku jsou fanoušky brandu, či produktu). Z hlediska věku je vzhledem k rozložení na sítích logické, že aktivnější je především mladší část populace (20 % teenagerů přiznává, že je sociální reklama oslovuje a aktivně na ní reaguje, téměř 46 % respondentů občas osloví, ale nereaguje na ní).

Předchozí Snapshot online: Nejoblíbenější videa online podle českých uživatelů? Reprízy TV pořadů a hudba