Snapchat si věří. Odmítl třímiliardovou nabídku od Zuckerberga

Mark Zuckerberg měl spadeno na další obrázkový startup a myslel to opravdu vážně. Po neúspěchu první miliardové nabídky ji neváhal zvýšit dokonce na trojnásobek. A stejně neuspěl.

Podle posledních informací novinářů z WSJ je zatím snaha zakladatele Facebooku marná. Čím je Snapchat tak zajímavý a proč jeho zakladatel čeká na mnohem větší ránu? Tkví to pravděpodobně v úspěchu u teenagerů s chytrými mobily.

Facebook by mohl získat novou generaci uživatelů a zároveň by mohl udržet ty stávající. Kouzlo Instagramu, který si pořídil za miliardu před rokem a půl, už asi vyprchává. Už teď posílají uživatelé Snapchatu 350 milionů obrázkových zpráv denně, uživatelé Instagramu sedmkrát méně.

Snapchat tak stále odolává. Zakladatelé potenciálně miliardového startupu Evan Spiegel a Bobby Murphy by si přitom mohli se Zuckerbergem docela dobře popovídat u piva. I tyhle dva studenty ze Stanfordu totiž hnal k soudu jejich spolužák za to, že mu prý ukradli jeho nápad. Jen to nebylo veslující dvojče.

Přitom Snapchat ani po dvou letech fungování nic nevydělává, byť se jeho hodnota odhaduje až na 3,6 miliardy dolarů. Není tak divu, že se znovu rozjely spekulace o tom, že tu máme zase novou technologickou bublinu. Obrázky totiž frčí a Pinterest se nedávno další čtvrtmiliardovou investicí posunul na ohodnocení 3,8 miliardy.

Celá služba funguje v podstatě jednoduše. Pošlete fotku známému a fotka se smaže deset vteřin potom, co ji adresát otevře. O reklamu se nové službě postarala i záliba mladých v takzvaném sextingu, respektive posílání nahých fotek. Snapchat zařídil, že se rodiče nemohli v podstatě nic dovědět.

Popularita služby ale stoupá i díky současné sledovací a odposlouchávací hysterii. Ve srovnání s Twitterem nebo Facebookem, kde posty zůstávají a zapadlé hříchy minulosti mohou majiteli profilu zničit kariéru, jde o pozitivní změnu.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Už víme, jak Facebook kontroluje pravidlo 20 procent textu v obrázcích

O novém pravidlu Facebooku, že text v reklamních obrázcích nesmí zabírat více než 20 procent jejich plochy, se již namluvilo hodně. Nejvíce pak v souvislosti s tím, že nikdo netušil, jak jej vlastně sociální síť kontroluje a jak ho s jistotou naplnit. My ale máme dobrou zprávu, objevil se totiž dokument, který osvětluje, jak sociální síť splnění pravidla zkoumá.