Shitposty, hateři, trollové i biomatky: LinkedIn je nový Facebook

LinkedIn je sociální síť určená pro profesionály a od roku 2016 patří do hájemství Microsoftu. Sdružují se zde lidé jistých profesí čili profesionálové, kteří za svou činnost dostávají zaplaceno. Majoritu uživatelů tvoří manažeři, specialisté napříč obory, konzultanti, poradci všeho druhu a markeťáci. V České republice má LinkedIn okolo 1,5 milionu uživatelů. Na LinkedInu by tito lidé, profesionálové, měli sdílet zajímavé informace ze svého oboru a diskutovat o svých pracovních zkušenostech a zájmech. Ale jaká je realita a proč se LinkedIn přibližuje Facebooku?

LinkedIn byl původně místem, kde řada profesionálů hledala práci a náboráři zde aktivně lovili. Ostatně při zakládání profilu si uživatel prakticky vytváří svůj profesní životopis. Není nic neobvyklého, že headhunteři dělají kobercové nálety právě na LinkedInu – vždyť k tomu je koneckonců určen.

Jenže LinkedIn je sociální síť a pro mnoho lidí se stal „fejsbůčkem“ a supluje jim prostředí „volnočasových“ socials ve chvílích, kdy jsou v práci. Posty, komentáře a další interakce, na které dnes na LinkedInu narazíte, jsou prakticky totožné jako na Facebooku. Nechybí tady koťátka, recepty na cukroví, nesmyslné výzvy a hloupé motivační citáty, které kolují po mailech v powerpointových prezentacích už od roku 2001.

Virálními se stávají shitposty plné trapných a prázdných klišé a osobní marketing se zde dostal na tak nízkou úroveň, že už chybí jen selfíčka nebo fotky „haute cuisine“ obědů z krabiček.

LinkedIn je totiž líheň pro špatný obsah a je neuvěřitelně snadné do toho spadnout. Vlastně asi stejně jako na ostatních sociálních sítích. A tak se z profesní sociální sítě stala prostě jen další sociální síť na generování shitpostů. Schválně si projeďte svůj feed!

Jak na virální post na LinkedInu

Existují univerzální a osvědčené techniky, jak zajistit, aby se příspěvek na LinkedInu virálně rozšířil – tady je pár tipů, jak na to:

Stěžování funguje! To je taková stálice sociálních sítí a dobře frčí i na LinkedInu – špatně vám Alza napočítala dopravu? Avizuje CZCčko slevu na zboží, které předtím úmyslně zdražilo, aby sleva neznamenala vlastně nic? Nedodalo vám DPDčko balík na vteřinu přesně? V pohodě, napište si to na zeď na LinkedInu a v mžiku vám napíše marketingová manažerka a osobně situaci vyřeší. Jako fakt! Jestli se někde vyplatí stěžovat si, tak je to LinkedIn. Ostatní budou lajkovat a komentovat jak vzteklí, protože to prostě všichni známe.

Nahota prodává! Ok, sexistický výkřik, ale upřímně, ačkoliv takový obsah nemá absolutně nic společného s účelem této platformy, tak být „sexy“ prostě funguje univerzálně. A objeví-li se zde takový post s fotkou, tak komentáře jsou naprosto totožné, jako kdybychom byli na Facebooku nebo Instagramu. A libůstka – LinkedIn funguje tak, že pokud uživatel okomentuje nějaký příspěvek, ukáže se i jeho propojením se zvýrazněným komentářem. Paráda, co se člověk tímto způsobem dozví o svých nadřízených, spolupracovnících a obchodních partnerech aneb „všichni jsme jenom lidi“. Je fajn složit někomu kompliment, ale dávat ostentativně najevo svůj přehnaný zájem o něčí fyzickou schránku je prostě na LinkedInu absolutně mimo.

Senzace, emoce, šťastné konce! To je mantra sociálních sítí, LinkedIn nevyjímaje. Storky o příšerných osudech, neuvěřitelné příběhy o pádech a vzestupech, pak o ještě větších a hlubších pádech a dechberoucích návratech na výsluní… Nechte se strhnout trapností a melodramatem, lidi to milují!

Děti! Děti má přece rád každý. A když už jste obrázky svých ratolestí nasytili Facebook a ti progresivnější i Instagram, tak co takhle ukázat svým kolegům a obchodním partnerům, že také vedete spořádaný rodinný život? Ideálně připojte i nějaký tip na výchovu, vtipnou historku, recept na zdravou svačinku a podobně, třeba se někdo ustrne a aspoň včas zaplatí faktury. Ačkoliv je pravděpodobnější, že strhnete lavinu podobných příspěvků napříč svou sítí.

Kritizovat umí každý, tak hurá do toho! Lidé velmi rádi ukazují, jak jsou neomylní a univerzálně skvělí v každém ohledu. Zpackaný projekt někoho druhého je ideální materiál pro to se blýsknout! Udělali byste něco jinak, lépe, levněji? Dejte o tom všem vědět a sledujte, jak se hromadí komentáře s ještě zasvěcenějšími radami, protože po bitvě… a tak dále. Konstruktivní kritika a zpětná vazba je důležitá, jen na sociálních sítích se to prostě většinou zvrhne v pranýřování. Schválně to sledujte!

Když nevíš co, vyfuckuj někoho! Provokatéři, hateři a trollové jsou samozřejmě doma i na LinkedInu. Ono není zase tak náročné založit si profil a začít vysírat lidi – přece jen jde pořád o ty samé lidi, kteří postují fotky svých dětí a večeří na Facebooku a Instagram zahlcují motivačními citáty, tak proč je neprudit i na LinkedInu, kde dělají prakticky totéž? Pokud už opravdu nevíte, jak na sebe strhnout pozornost, zkuste se do někoho opřít a máte virál 100% zaručený.

Sbohem profesní sociální síti

LinkedIn byl profesní sociální síť, dnes je LinkedIn prostě jen další sociální síť, jejíž hlavní výhodou je, že na ni můžete beztrestně postovat i v pracovní době. Je dost jednoduché ze sebe i na LinkedInu udělat úplného blba – daří se tu totiž dost i různým fake news a dezinformacím. Zlaté pravidlo: myslet, ještě víc myslet, pořádně myslet a pak, když jde o život, tak možná lajkovat, sdílet nebo komentovat.

Total
375
Shares
Další články
Přečtěte si více

Irsko chce od Facebooku vyjasnění nových podmínek

Facebook během tohoto týdne představil návrhy nových podmínek, které sice mají dát uživatelům v některých ohledech více informací a možností, zrušily by ale také současný systém hlasování o změnách důležitých dokumentů Facebooku. A evropští regulátoři rozhodně nejsou nečinní.