Sheryl Sandberg se díky Facebooku stává jednou z nejmladších miliardářek světa

Miliardářský klub může přivítat novou členku. Jmění čtyřiačtyřicetileté Sandbergové totiž díky ceně akcií Facebooku momentálně přeskočilo magickou hranici jedné miliardy dolarů.

Podle Bloombergu drží Sandberg ještě akcie v aktuální hodnotě 750 milionů s tím, že pár tisíc cenných papírů už prodala. A to přibližně za 300 milionů.

Manažerka pochází stejně jako její kolegyně v Yahoo z talentové líhně Googlu a podle Davida Kirkpatricka, autora knížky The Facebook Effect má opravdové štěstí na to, ocitnout se v pravý čas na pravém místě.

Absolventka Harvardu začala hned po škole pracovat v poradenské agentuře McKinsey, odkud většinou vede cesta rovnou do velkých korporací. Sheryl to ale vzala přes ministerstvo financí, kde sloužila za doby vlád Billa Clintona.

V roce 2001 už ale začala její kariéra ve světě internetu. Stala se totiž viceprezidentkou pro prodej online reklamy v Googlu. Po šesti letech ale přišla na jednu vánoční party, kde potkala Marka Zuckerberga a bylo vymalováno. Od března 2008 vyměnila vyhledávač za sociální síť. Její role je jasná – zajistit, aby Facebook vydělával a o to se hned po nástupu začala snažit.

sandberg-cartoon

Loni také vydala svou první knihu Lean in, ve které na základě svého příběhu radí ženám, jak si plní své sny a boří mýty ohledně spojení kariéry a mateřství. Podobně jako třeba Marissa Mayer totiž dokázala zkombinovat vysokou funkci s rodičovstvím.

Její o generaci mladší zaměstnavatel je na tom s pěnezi také celkem dobře. Mark Zuckerberg totiž ještě před třicítkou  stihl prodat akcie za dvě miliardy a ještě jednu miliardu věnovat  Valley Community Foundation a momentálně je třiadvacátým nejbohatším člověkem na světě.

 

Total
3
Shares
Další články
Přečtěte si více

YouTube hodnotí své původní kanály, znovu podpoří třetinu

Je tomu rok, co portál YouTube představil svůj plán jak s pomocí speciálních kanálů s originálním původním obsahem přiblížit své služby tradiční televizi. Nyní přišel čas prvního zúčtování. Investice budou pokračovat do přibližně 30 až 40 procent z tehdy zřízených kanálů, což se blíží úspěšnosti televizních pořadů.
Přečtěte si více

Restaurace předvedla internetový fail roku. Takhle vypadá úplné dno

Pokud vás tahle aféra posledních dnů dosud míjela, je naší svatou povinností vás v tento krásný den zasvětit. Majitelé restaurace Amy’s Baking Company Bakery Boutique & Bistro to hodně zle schytali v kuchařské reality show Gordona Ramsayho, a jak se dalo čekat, odveta veřejnosti za jejich aroganci se v plné síle přenesla i na Facebook, Reddit či Yelp. A co hůř, svou pozornost tam ve svém nezaměnitelném stylu přenesli i sami majitelé.