Shareaholic: Pinterest je čtvrtý největší zdroj návštěvnosti

Nejnovější statistiky od Shareaholic, nástroje pro vydavatele určeného ke snadnému sdílení obsahu a analytice, mluví o prudkém růstu návštěvnosti přicházející z Pinterestu. A to natolik, že Pinterest překonal Yahoo i placenou reklamu od Googlu.

Pinterest se aktuálně dostal na čtvrtou příčku za organické vyhledávání v Googlu, přímou návštěvnost přes URL adresu a Facebook. Nutno dodat, že ani čtvrté místo v tomto případě neznamená žádný závratný podíl na celkové návštěvnosti. V rámci dat Shareaholic, která pocházejí od asi 200 tisíc vydavatelů a přibližně 300 milionů uživatelů internetu, je na jeho kontě jen 1,84 procenta návštěvnosti. Z tohoto úhlu pohledu stále vévodí organické vyhledávání od Googlu, které má podíl přes 40 procent, přibližně 20 procent lidí chodí na stránky přímo přes adresu domény. Třetí největší zdroj návštěvnosti, Facebook, má na kontě 5,9 procenta. Tedy sice více než trojnásobek Pinterestu, ale jen přibližně sedmnáctinu celku.

Zdroje návštěvnosti podle statistik Shareaholics

Kromě výše zmíněných měly přes procento návštěvnosti na svém kontě ještě Yahoo, Google Referral a Bing. Twitter zůstal možná trochu překvapivě níže než StumbleUpon a přinesl stránkám, které Shareaholic sleduje a měří, jen osm návštěv z každé tisícovky. V dlouhodobějším srovnání je potom poměrně nápadné, že od začátku roku výrazně ztrácel právě organický Google, naopak placený Google rostl skoro stejně úspěšně jako Pinterest. Ztrácely i ostatní top referral služby – Facebook, Yahoo, Bing, StumbleUpon i Twitter.

Via TC

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jde to i bez peněz. Organický dosah na FB 94 procent za 0 korun

Změny v nastavení Facebooku jsou pravidelnou noční můrou správců firemních stránek. Dlouhodobě se hovoří o tom, že sociální síť pomalu ztěžuje společnostem oslovit uživatele bez skutečnosti, aby si za pozornost každého z nich zaplatily. A to přesto, že takový postup Facebook už několikrát vyloučil.