Sexy profilovku na Facebooku zařídí v Indii plastický chirurg

Když nevypadáte dobře na Facebooku, tak jak si chcete udělat kontakty? V Indii začali bohatí používat Facebook trochu jiným způsobem a to s sebou nese určité nové požadavky. Řeší to po svém. Místo trendy běhání si radši zajdou na liposukci. A to je jen začátek – laserové ošetření kůže, úpravy brady a nosu – to všechno má zvýšit cool faktor převážně lidí mezi dvaceti a třiceti lety.

Facebookový profil je zásadní, tedy minimálně v zemích, kde Facebook funguje často jako seznamka nebo přímo jako katalog příhodných ženichů nebo nevěst. Ať tak nebo tak, profilová fotka je první věc, kterou návštěvník uvidí.

“Jen Photoshop nestačí, občas se totiž musíte s lidma potkat i v reálu,” vysvětluje důvody několika set dolarové investice jedna z oslovených Indek pro video mediálního startupu Vocativ. “Nemají problém s plastikou, pokud jim to pomůže vypadat mnohem lépe,” vysvětluje plastický chirurg Anip Dhir pohnutky svých zákazníků. Indičtí lékaři experimentovali s plastickou chirurgií už 600 let před Kristem. Napravovali totiž nosy usvědčeným zlodějům, kteří byli potrestáni právě zlomením nosu. Teď indičtí chirurgové zasahují čistě z estetických důvodů.

Jasno má i Jasmeet Singh. “Kamarádi mi řekli, že bych měl jít na liposukci, abych vypadal hubenější,” vysvětluje své důvody. Na Facebooku hledá totiž přítelkyni. Zkouší to prostě novou cestou. Indický Facebook je tak napůl LinkedIn a napůl svatební seznamka a konkuruje tak papírovým novinám, které jsou ale stále plné inzerátů na domluvené svatby.

Zájem jeho slova potvrzuje. Růst objednávek je prý je v podstatě exponenciální a ceny jsou vysoké. Laser a chemický peeling vyjde na 500 dolarů. Rozšiřování brady, které je zase velmi populární u mužů  vyjde až na dva tisíce dolarů. To je na zemi, kde střední třída průměrně vydělává kolem deseti tisíc dolarů ročně, docela hodně.

Plastika na videochat

Podobný nápad měl plastický chirurg Robert Sigal ze Spojených států. Ten si všiml, že během hovorů přes FaceTime nebo Skype, nevypadají lidé příliš krásně. Tedy aspoň podle něj. Washingtonský lékař proto představil službu pojmenovanou “FaceTime Facelift”. V Applu byli jistě rádi, že někdo má takovou starost o krásu jejich uživatelů, že použil jejich brand ke své službě.

“Úhel, ve kterém držím telefon zabírá většinou obličej zespodu a odhaluje tak veškeré hříchy, které lidé spíš maskují než aby se jimi chlubili,” tvrdí doktor. “Proto jsme pro ně připravili speciální procedury, které zlepší jejich obraz při videochatech,” dodává. Posuďte sami.

Do Česka zatím evidentně toto šílenství nedorazilo. Každopádně už i tady je plastická chirurgie bežnou součástí života. Poté, co klesly ceny botoxových injekcí se například v ordinacích výrazně zvedl počet středoškolských učitelek. “Indická” motivace se ale zatím v Česku nerozmáhá. “Zatím jsme se s takovým požadavkem na naší klinice nesetkali,” říká Radka Červinková z Perfect Clinic.

via Mashable

Total
0
Shares
Další články