Šest pravidel pro fungující reklamy na Facebooku

Jak dosáhnout toho, aby reklama na Facebooku byla co nejefektivnější? Několik rad poskytl na základě analýzy bannerové reklamy běžící v postranním sloupci sám Facebook. Co by tedy reklama na Facebooku měla splňovat, aby dosahovala co nejlepších výsledků?

Facebook analyzoval pro server Bussiness Insider tzv. Marketplace reklamu, tedy ty reklamy, které se nacházejí v pravém postranním sloupci na desktopové verzi největší sociální sítě. Ze zkoumání vyplynulo šest základních zásad, jejichž dodržení zvyšuje tomuto reklamnímu formátu (a při vhodném využití nejen jemu) výkonnost.

1) Jednoznačný ústřední bod – toto pravidlo splňují reklamy, které obsahují takový prvek, jenž nevyhnutelně přitahuje pozornost každého, kdo se na ně podívá. Jde o jakýsi “střed”, který sice nemusí být uprostřed, ale musí být jasně nejvýraznějším místem reklamy. Bussiness Insider jako příklad dává reklamu obsahující atraktivní ženský obličej se skoro uhrančivým výrazem.
2) Identifikace inzerenta – výkonné reklamy se také nesnaží maskovat, kdo za nimi stojí a na co chce upoutat. V tomto ohledu platí, že čím vyšší jednoznačnost, tím lépe. Zavádějící reklamy, ze kterých publikum nevidí, kdo a co se snaží propagovat, působí spíš nedůvěryhodně.
3) Naladění odpovídá “osobnosti” značky – většina velkých značek má svou mediální marketingovou osobnost, kterou by při troše snahy bylo možné vyjádřit jedním až několika slovy. Reklamy, které dokáží tuto osobnost vystihnout a odpovídají tak vnímání značky spotřebiteli, dosahují lepších výsledků než ty, kterým se to nedaří.
4) Reklama uživatele odměňuje za zhlédnutí – odměnou přitom zdaleka nemusí být nějaký bonus či produkt zdarma, ba naopak. Myšlen je tím především dobrý pocit, pousmání, získání nové informace či úhlu pohledu. Prostě a jednoduše to, aby uživatel z reklamy měl nějaký drobný prospěch i tehdy, pokud na ni vůbec neklikne ani nebude na jejím základě okamžitě jednat.
5) Reklamy musí být na stránce dostatečně výrazné, aby byly vidět – tento efekt je zřejmý, pokud totiž reklama nebude upoutávat pozornost, nikdo se na ni ani nepodívá. Všeobecně půjde o její barevnost či jiné výrazné prvky (viz také bod číslo jedna, atraktivní či známé obličeje v tomto ohledu fungují velmi dobře). V případě snahy zaujmout barevně by se ale nemělo zapomínat na bod číslo tři, tedy aby použité barvy odpovídaly i osobnosti značky.
6) Jasná komunikace myšlenky – stejně jako by reklama měla jasně identifikovat inzerujícího, měla by také identifikovat to, co uživateli nabízí a co se od něj čeká. Čím jasnější myšlenka bude, tím spíš osloví ty, jimž je určena.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Shareaholic: Návštěvnost zprostředkovaná Facebookem roste, hlavně na mobilech

Facebook je mezi sociálními platformami dlouhodobě tou vůbec nejvýkonnější v přivádění návštěníků na externí weby. Analýza od Shareaholic ukazuje, že za poslední rok si ještě polepšil, když jím zprostředkovaná návštěvnost povyrostla o skoro 60 procent. Dobrou zprávou navíc je, že rozhodující podíl na růstu měla mobilní návštěvnost.