S koncem Google Readeru chce svou RSS čtečku vytvořit Digg

Zdá se, že ačkoliv Google si myslí, že RSS technologie je mrtvá, jiní toho názoru nejsou. Po zprávách z tohoto týdne, že Google svůj známý Reader hodlá ukončit, se kromě petice na jeho záchrnu objevilo i prohlášení kdysi známého Diggu, že vytvoří uživatelům kvalitní náhradu.

Digg prošel minulý rok pod vedením nových majitelů zásadními změnami, které jej měly postavit na nohy a vypravit na cestu za dřívější slávou. Celé se to ale moc nepovedlo, služba totiž v rámci změn zahodila i to nejcennější, co měla – uživatelské účty a data v nich nashromážděná, jak o oceňovaném obsahu, tak o vazbách mezi uživateli.

Pokud se podíváte na domovskou stránku současného Diggu, je jasné, že dřívější velikosti služba rozhodně nedosáhla. Ty nejúspěšnější příspěvky mají kolem několika stovek palců, přitom v době největšího rozmachu to byly tisíce, ne-li desetitisíce. Výjimkou je jeden příspěvek, který si získal trochu větší pozornost. Pojednává o tom, že Digg připravuje svou vlastní RSS čtečku.

Podle postu, který nepsal nikdo jiný než šéf společnosti Andrew McLaughlin, měla společnost v plánu vlastní moderní RSS čtečku vydat v druhé polovině letoška tak jako tak. Zprávy o ukončení Google Readeru (pod peticí za jeho záchranu je už skoro 100 tisíc podpisů) ji pouze přesvědčily k tomu, aby z práce na čtečce udělala svou současnou prioritu. Čtečka by měla kopírovat ty nejpovedenější funkce Google Readeru (včetně jeho API), zároveň by ale měla vycházet ze stavu internetu v roce 2013 a využívat naplno možností získaných rozmachem sociálních médií, mezi nimi především sociálních sítí.

Protože vytvořit kvalitní a zároveň moderní čtečku není lehký úkol, vybízí Digg všechny internetové uživatele, aby mu s tím pomohli zpětnou vazbou. Jaké funkce u RSS čtečky nutně potřebujete, abyste s ní mohli pracovat? Jaké oceníte jako příjemný bonus a praktický nástroj pro sváteční použití? Které jsou naopak zbytečné a spíše otravují než pomáhají? Svůj pohled můžete Diggu nechat v komentářích k jeho blogovému příspěvku.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak české a světové značky přenesly vánoční náladu na Facebook

Už loni jsme se dívali na to, jak se značky chopily příležitosti k nápadité vánoční výzdobě svých facebookových stránek. Přinejmenším u těch velkých se přeci jen očekává, že budou v tomto směru alespoň párkrát do roka aktivní, a lepší příležitost si lze jen těžko představit. Vydali jsme se tedy opět na stránky 30 největších českých a globálních značek a tohle jsme našli...