RockMelt oznámil partnerství s Facebookem a novou verzi

Člověk obeznámený se situací by čekal, že za sjednáním partnerství stojí Marc Andreessen. Tento pán, který má na svém kontě vlastně i existenci prohlížečů jako takových, je totiž jedním z hlavních investorů RockMeltu a zároveň členem představenstva Facebooku. S partnerstvím ale překvapivě nic společného nemá, ve skutečnosti se RockMelt dostal k Marku Zuckerbergovi přes jeho blízkého spolupracovníka, který byl před půl rokem jedním z prvních uživatelů prohlížeče.

Po nějakých sedmi měsících fungování RockMelt včera spustil novou verzi, v pořadí již třetí. Součástí je celá řada novinek, z nichž spousta je možná jen díky spolupráci s Facebookem. Předně – notifikace, žádosti o přátelství a zprávy se staly součástí samotného prohlížeče a jsou k nalezení na jeho horní liště. Postranní lišty přátel a RSS feedů se nyní dají vzájemně prohodit, lišta přátel navíc nabízí možnost zobrazení nejen profilových fotografií, ale i jmen. Novinkou lišty přátel jsou také možnosti scrollování a vyhledávání lidí podle jména.

Marketing si bude RockMelt dělat sám

Tím ovšem výčet nekončí. Pokud přes RockMelt jeho uživatel navštíví domovskou stránku Facebooku na doméně Facebook.com, nezobrazí se mu běžná podoba sociální sítě, ale jiná, speciálně upravená pro tento prohlížeč. To znamená, že se nezobrazí na stránce ty prvky, které již jsou obsaženy v prohlížeči. Jako další bonus platí, že každá diskuze přes Facebook chat se otevře pouze v chatovacím nástroji prohlížeče, nedojde tedy ke zdvojení oken jako tomu bylo dříve. Druhou výhodou je to, že je v diskuzi možné pokračovat i po opuštění Facebooku. Asi poslední zásadní novinkou je tlačítko na tzv. tichý mód, který dočasně vypne všechny sociální funkce. Důvodem jsou časté stížnosti uživatelů RockMeltu, že je sociální povaha prohlížeče rozptyluje od práce.

Partnerství s Facebookem je ovšem čistě na technologické úrovni, netýká se obchodních záležitostí. Facebook tak bude i do budoucna vycházet prohlížeči vstříc co do možnosti tvorby nových funkcí a vylepšování stávajících, nemá ale v plánu RockMelt nijak marketingově podporovat. Startup je tak co do zviditelnění odkázán na vlastní aktivitu.

Via TC, IF