Reklamy z Facebook Exchange míří i do news feedu

Systém Facebook Exchange, pomocí kterého největší sociální síť umožňuje cílit své uživatele podle jejich návyků při prohlížení webu, testuje důležitou novinku. Reklamy se v rámci experimentu objeví i v News Feedu.

Facebook Exchange (FBX) spustil Facebook minulý rok v létě a umožnil tak všem inzerentům, aby svou retargeting reklamou oslovili uživatele největší sociální sítě. V rámci systému Exchange je možné zobrazit uživateli reklamu na sociální síti na základě toho, jaké stránky v minulosti navštívil a co na nich dělal. Hodí se to zejména tam, kde se uživatel očividně zajímal o určité zboží či službu, nakonec si je ale nekoupil či nepřistoupil k jiné přednákupní konverzi, například registraci nebo objednání newsletteru.

FBX nicméně do jisté míry trpí tím, že reklamy v ní se zobrazovaly pouze v postranním sloupci po pravé straně, nikoliv v news feedu, kde si reklam uživatelé všímají mnohem víc (inzerenti ale také platí vyšší cenu). To se pravděpodobně brzy změní.

V rámci malého testu pouští Facebook Exchange reklamu i do news feedu, i když prozatím pouze na desktop a jen s několika málo vybranými partnery z řad DSP (demand side platform). Těmito partnery se pro začátek stali, spolu s dalšími nejmenovanými společnostmi, také TellApart, MediaMath a Nanigans.

K tradičním obavám o přehlcení news feedu reklamou se Facebook vyjádřil, že rozhodně nehodlá v rámci spuštění Exchange reklam pro news feed nijak zvyšovat počet reklam v tomto prostoru. Je proto více než pravděpodobné, že jak se s tímto tahem zvýší počet reklam, které budou o místo ve feedu soupeřit, zvýší se také dále jejich cena. Jakkoliv má tedy reklama v news feedu vyšší engagement a proklikovost, je otázkou, jestli se vzhledem k vyšší ceně vždy cenou za konverzi vyplatí oproti postranním reklamám, na které sice tolik lidí nekliká, ale jejich cena je také podstatně nižší.

FBX reklamu v news feedu bude možné kupovat jak pro kombinaci news feedu a postranního umístění, tak se omezit pouze na news feed jako takový.

Via FBS

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Padají vlády, nefungují konzole a je vedro

Pokud jste to ještě nezaregistrovali, českou politikou otřásají drobné skandálky. A lidová tvořivost to samozřejmě nemohla přejít bez povšimnutí. Cílem fórků internetových uživatelů ze světa nejsou ani tak politici, jako spíš herní konzole, tedy hlavně jedna z nich. A taky přichází Superman, a taky je horko. A taky další nesmysly a dokonce i nějaké ty Opráski... Užijte si to!
Přečtěte si více

Facebook od A do Z. Lekce sedmá: Aplikace za hranicemi Facebooku

Facebook nejsou jenom stránky, je to také neuvěřitelně silná platforma pro aplikace všeho druhu. V pořadí již třetí článek na téma aplikací berte jako snahu představit nástroje Facebook Connect a Open Graph jako relativně snadně uchopitelný a mocný nástroj pro marketéry (nikoliv jako technický návod na implementaci do webu).
Přečtěte si více

Nabitý Social Marketers Summit je tu, registrace končí zítra

Poslední dva dny zbývají na registraci na letošní Social Marketers Summit, který do Prahy opět přivede řadu zajímavých zahraničních hostů a zástupců velkých mezinárodních značek. Tématem pro tento rok je heslo Show me the money!, takže řeč bude o penězích a podle toho také celý Summit bude vypadat...