Reklamy z Facebook Exchange míří i do news feedu

Systém Facebook Exchange, pomocí kterého největší sociální síť umožňuje cílit své uživatele podle jejich návyků při prohlížení webu, testuje důležitou novinku. Reklamy se v rámci experimentu objeví i v News Feedu.

Facebook Exchange (FBX) spustil Facebook minulý rok v létě a umožnil tak všem inzerentům, aby svou retargeting reklamou oslovili uživatele největší sociální sítě. V rámci systému Exchange je možné zobrazit uživateli reklamu na sociální síti na základě toho, jaké stránky v minulosti navštívil a co na nich dělal. Hodí se to zejména tam, kde se uživatel očividně zajímal o určité zboží či službu, nakonec si je ale nekoupil či nepřistoupil k jiné přednákupní konverzi, například registraci nebo objednání newsletteru.

FBX nicméně do jisté míry trpí tím, že reklamy v ní se zobrazovaly pouze v postranním sloupci po pravé straně, nikoliv v news feedu, kde si reklam uživatelé všímají mnohem víc (inzerenti ale také platí vyšší cenu). To se pravděpodobně brzy změní.

V rámci malého testu pouští Facebook Exchange reklamu i do news feedu, i když prozatím pouze na desktop a jen s několika málo vybranými partnery z řad DSP (demand side platform). Těmito partnery se pro začátek stali, spolu s dalšími nejmenovanými společnostmi, také TellApart, MediaMath a Nanigans.

K tradičním obavám o přehlcení news feedu reklamou se Facebook vyjádřil, že rozhodně nehodlá v rámci spuštění Exchange reklam pro news feed nijak zvyšovat počet reklam v tomto prostoru. Je proto více než pravděpodobné, že jak se s tímto tahem zvýší počet reklam, které budou o místo ve feedu soupeřit, zvýší se také dále jejich cena. Jakkoliv má tedy reklama v news feedu vyšší engagement a proklikovost, je otázkou, jestli se vzhledem k vyšší ceně vždy cenou za konverzi vyplatí oproti postranním reklamám, na které sice tolik lidí nekliká, ale jejich cena je také podstatně nižší.

FBX reklamu v news feedu bude možné kupovat jak pro kombinaci news feedu a postranního umístění, tak se omezit pouze na news feed jako takový.

Via FBS

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Princátko, Miloš, Iveta a trochu lásky

Významné mediální události jakou je třeba narození dalšího následníka trůnu (ehm), nebo to, že má Džambulka nějaké další problémy (ehm), nebo že Miloš a Zdeněk jsou burani (žádný ehm, tak to prostě je!), to všechno si zaslouží vlastní memy. Jako skoro vždy se také dozvíme nová moudra o lásce, o tom, jestli Selena s Bieberem opravdu přišla o panenství a spoustu dalších důležitých věcí. Jako vždy.
Přečtěte si více

Hry na Facebooku pomalu rostou, posunují se ke složitosti

Ačkoliv si Mark Zuckerberg během oznámení čtvrtletních výsledků Facebooku na hry postěžoval, že s jejich výkonem není spokojen, nedá se říci, že by na sociální síti byly vysloveně neúspěšné. Meziročně na Facebooku přibylo 25 milionů aktivních hráčů a celá platforma se posunula pozitivním směrem.