Reklamy z Facebook Exchange míří i do news feedu

Facebook Exchange (FBX) spustil Facebook minulý rok v létě a umožnil tak všem inzerentům, aby svou retargeting reklamou oslovili uživatele největší sociální sítě. V rámci systému Exchange je možné zobrazit uživateli reklamu na sociální síti na základě toho, jaké stránky v minulosti navštívil a co na nich dělal. Hodí se to zejména tam, kde se uživatel očividně zajímal o určité zboží či službu, nakonec si je ale nekoupil či nepřistoupil k jiné přednákupní konverzi, například registraci nebo objednání newsletteru.

FBX nicméně do jisté míry trpí tím, že reklamy v ní se zobrazovaly pouze v postranním sloupci po pravé straně, nikoliv v news feedu, kde si reklam uživatelé všímají mnohem víc (inzerenti ale také platí vyšší cenu). To se pravděpodobně brzy změní.

V rámci malého testu pouští Facebook Exchange reklamu i do news feedu, i když prozatím pouze na desktop a jen s několika málo vybranými partnery z řad DSP (demand side platform). Těmito partnery se pro začátek stali, spolu s dalšími nejmenovanými společnostmi, také TellApart, MediaMath a Nanigans.

K tradičním obavám o přehlcení news feedu reklamou se Facebook vyjádřil, že rozhodně nehodlá v rámci spuštění Exchange reklam pro news feed nijak zvyšovat počet reklam v tomto prostoru. Je proto více než pravděpodobné, že jak se s tímto tahem zvýší počet reklam, které budou o místo ve feedu soupeřit, zvýší se také dále jejich cena. Jakkoliv má tedy reklama v news feedu vyšší engagement a proklikovost, je otázkou, jestli se vzhledem k vyšší ceně vždy cenou za konverzi vyplatí oproti postranním reklamám, na které sice tolik lidí nekliká, ale jejich cena je také podstatně nižší.

FBX reklamu v news feedu bude možné kupovat jak pro kombinaci news feedu a postranního umístění, tak se omezit pouze na news feed jako takový.

Via FBS