Reklamy v pravém sloupci na Facebooku se zvětší

Reklama v pravém postranním sloupci na Facebooku brzy přestane být jen druhořadým doplňkem news feedu. Facebook se rozhodl počet těchto reklam zmenšit, aby je mohl zvětšit po grafické stránce, a sjednotí se také poměr stran obrázků s dalšími formáty. Během testování změny zvyšovaly engagement uživatelů až třikrát.

Pravý postranní reklamní sloupec na desktopu Facebooku projde zásadními změnami. Jak sociální síť oznámila, reklamy v pravém sloupci čeká v nejbližší době redesign.

Není divu, pravý postranní sloupec co do výkonnosti již delší dobu výrazně zaostává za reklamou v news feedu. Zatímco za tisíc zobrazení v pravém sloupci platí podle Nanigans inzerenti asi 20 centů (odpovídá tomu ale jeho výkonnost), tisíc zobrazení v news feedu na desktopu je vyjde na 5,25 dolaru. Nejvýkonnější je news feed na mobilech, kde tisíc zobrazení stojí v průměru 5,72 dolaru.

Reklam v pravém postranním sloupci ubude, ale jen proto, aby se mohly graficky zvětšit. Větší reklama je nápadnější, takže není divu, že během experimentování Facebook zaznamenal u nové podoby pravého sloupce třikrát větší aktivitu uživatelů.

new right rail

Hlavním cílem nicméně je, aby reklamy v news feedu i pravý sloupcem používaly stejné obrázky. Doposud byly jejich obrázkové rozměry jiné, což komplikovalo práci marketérům. Tato potíž zmizí, poměry stran obrázků se srovnávají a tak brzy bude stačit stejný obrázek pro news feed i pravý sloupec.

A dostupnost? Facebook slibuje, že první inzerenti budou nový formát mít k dispozici ještě během dubna. Do konce roku jej postupně spustí všem, s tím, že v přechodné fázi bude v pravém sloupci podporovat oba typy reklam, staré i nové.

Total
0
Shares
Další články