Reklama na Facebooku podle vyhledávání z Googlu? Prý již brzy

Společnost Kenshoo Social přišla se zajímavou technologií. S její pomocí lze na Facebooku zobrazovat reklamu na základě vyhledávacích dotazů z několika nejpopulárnějších amerických vyhledávačů. Má to ovšem háček, je tu jedno zásadní omezení.

Jak hezký by to pro marketéry byl svět, kdyby na základě vyhledávání z Googlu či Bingu mohli cílit reklamu i na Facebooku? Podle Kenshoo Social by byl moc pěkný. Společnost proto nelenila a ve spolupráci s Facebookem vytvořila nástroj, který přesně tohle umožňuje. Má to ovšem několik zásadních podmínek a omezení.

Aby nástroj fungoval, musí uživateli na základě jeho dotazu být vyhledávačem zobrazena reklama a na tuto reklamu musí uživatel kliknout. Nástroj Kenshoo se v takovém případě dozví, na základě jakého klíčového slova či slov se reklama ve výsledcích vyhledávání objevila. Nebude tedy provedený vyhledávací dotaz vědět celý, ale pouze tu jeho část, na jejímž základě uživateli vyhledávač reklamu zobrazil.

Pomocí anonymních cookies poté Kenshoo přiřadí k provedenému vyhledávání profil uživatele Facebooku. Nyní, když nástroj ví vyhledávací dotaz i uživatelský profil na sociální síti, již nic nechybí k tomu, aby mohl uživateli reklamu na stejné téma zobrazit i v rámci Facebooku.

Kliknutí na reklamu je překážkou, ale i zárukou

Nutnost kliknout ve vyhledávači na reklamu, aby se systém vyhledávací dotaz dozvěděl, je samozřejmě velkým omezením. Posuďte sami, jak často Google či jiný vyhledávač používáte, a kolikrát takové vyhledávání skončí reklamním proklikem. Většina z nás si už dávno zvykla reklamy ve vyhledávačích více či méně přehlížet (nebo rovnou blokovat).

Na druhou stranu, když už na placenou reklamu klikáme, je zpravidla náš zájem o daný produkt či službu mimořádný. Proto prakticky pokaždé, kdy systém informaci o provedeném vyhledávání získá, bude tato informace mít vysokou relevanci pro zobrazování navazující reklamy, třeba právě i na Facebooku.

Podle Facebooku není jeho pomoc Kenshoo s vývojem nového nástroje zamýšlena nijak exkluzivně. Sociální síť se nebrání tomu poskytnout stejnou podporu i jiným reklamním vývojářům, kteří by chtěli přijít s vlastní obdobou této funkce. Tomu se nelze divit, podobné nástroje mohou poptávku po reklamě na Facebooku jen zvýšit, a čím víc firem je bude nabízet, tím lépe pro sociální síť.

Kenshoo hodlá nový nástroj začít zpřístupňovat svým reklamním klientům během následujících týdnů.

Total
0
Shares
Další články