Reklama, mapy i paywall jako nástroje krizového marketingu

Hurikán Sandy se mimo jiné ukázal jako další zajímavá příležitost pro sociální sítě a technologické i mediální společnosti. Ty všechny totiž mají řadu možností, jak mohou účinně pomáhat a současně získat plusové body u uživatelů i propagaci služeb před potenciálními zákazníky. Dokonalou ukázku předvedl Twitter, Google nebo třeba New York Times.

Velice pohotově zareagovala na událost internetová média. Ta ve Spojených státech na rozdíl od Česka již celkem běžně skrývají svůj obsah za placenou bránu, v souvislosti s hurikánem Sandy ho ale začala ve velkém zpřístupňovat zdarma, aby měli lidé neomezený přístup ke všem důležitým informacím. Vypnutí paywallu se přitom zdaleka netýká jen informací souvisejících s přírodní hrozbou a většinou je úplné, je to tedy ideální příležitost k ochutnávce všeho, co daná média jinak nabízejí pouze za poplatek.

Od pondělka tento krok oznámil deník The New York Times, který už se stejně zachoval i v případě hurikánu Irene, a také Wall Street Journal. Stejně postupovala i řada lokálních médií, například The Boston Globe, The Baltimore Sun, Newsday, Cape Cod Times a další (jejich přehled přinesl Poynter.org). Prakticky všechna média oznámila tento krok prostřednictvím Twitteru, což jim podle očekávání zajistilo i nějaké ty retweety a pozitivní ohlasy.

Ve velkém se této příležitosti chopil také Twitter a to hned několika různými způsoby. Na svém blogu společnost oznámila, že vybraným účtům nabízí takzvané Promoted Crisis Tweets, neplacenou obdobu jinak draze placeného reklamního formátu. Mezi tyto vyvolené účty patří @RedCross, @FEMA, @NYCMayorsOffice a @MDMEMA. Twitter tak navazuje na své dlouhodobé aktivity a již existující programy, které pomáhaly například v souvislosti s přírodními katastrofami v Japonsku nebo na Haiti.

Současně Twitter připravil seznam účtů a hashtagů různých veřejných institucí, které by obyvatelé v postižených oblastech měli sledovat pro přísun nejaktuálnějších informací. Na doméně Twitteru vznikla také speciální stránka sdružující obsah opatřený hashtagem #Sandy. Pro Američany nadále funguje i možnost sledovat klíčové účty na Twitteru bez vlastního účtu nebo přístupu k internetu, a to formou SMS zpráv (stačí jim odeslat textovku ve formátu “follow [username]” na číslo 40404).

Opomenout nemůžeme ani aktivity Googlu, který s předstihem představil užitečné krizové mapy. Na nich je možné sledovat pohyb hurikánu a postupně přibyly další užitečné funkce a vrstvy. Tým Google Maps zapracoval především na zobrazování informací o výpadcích energie včetně dalších odkazů, mapě bezpečnostních úkrytů a evakuačních center i doplnění veřejných výstrah. Mapa se průběžně aktualizuje, aby nabídla co nejužitečnější data, a má také svou speciální verzi pro New York.

Google zároveň urychlil vývoj funkce Public Alerts, kterou měl původně představit až o několik dnů později. Jde o systém varování a užitečných informací ve vyhledávání, který je cílen na konkrétní uživatele podle jejich lokace a vyhledávaných spojení. Při hledání informací, které mají vztah k nějaké aktuální krizové situaci, pak Google ve vyhledávání automaticky nabídne například evakuační trasy, krizové mapy nebo odkazy na užitečné zdroje informací.

Crisis Response Team fungující v rámci Googlu o novince informoval na blogu. Funkce je dostupná v rámci běžných map i vyhledávání v prohlížeči, v Google Maps na Androidu i v rámci služby Google Now. V tuto chvíli pouze pro Spojené státy, brzy by se ale měla rozšířit do celého světa.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Český YouTube Fest jde do finále, ode dneška můžete hlasovat

Třetí ročník Českého YouTube Festu, který pořádají OSA a Bandzone.cz ve spolupráci s českým Googlem, míří do finále. O vítězi teď rozhodnou uživatelé YouTube, kteří mohou pro své favority hlasovat od dnešního dne až do 10. června. Vybírat můžete z patnácti finalistů, o nichž rozhodla odborná porota v čele se skupinou Lucie.
Přečtěte si více

Vylepšená služba Nearby od Facebooku útočí na Foursquare i Yelp

Facebook se konečně rozhoupal využít zásobárnu geolokačních dat, kterou od uživatelů má. Check-iny, Like, hodnocení a recenze, to všechno již nějakou dobu sbírá. Nyní z těchto dat vzešla nová podoba mobilní funkce Nearby, s jejíž pomocí lze v aplikacích pro iOS a Android vyhledávat zajímavá místa. Funkci vyvinul tým startupu Gowalla, který Facebook před rokem koupil a jehož zkušenosti se projevily. Vrátí tak Gowalla ze "záhrobí" úder Foursquare?