Quintly: Užívání hashtagů na Facebooku stagnuje

Užívání hashtagů k marketingovým účelům na Facebooku přetrvává, ale neroste. Od nejvyšších hodnot výskytu hashtagů po jejich oficiálním zprovoznění v červnu loňského roku šlo jejich využití mírně dolů.

Používáte na Facebooku pravidelně hashtagy? Pak nejenže jste jedním z mála, ale pravděpodobně jste si na ně zvykli úplně jinde, buď na Twitteru, nebo na Google Plus (kde jsou k příspěvkům vkládány automaticky). Společnost Quintly zpracovala studii, ve které zkoumala používanost hashtagů po celý minulý rok, tedy ještě před oficiálním spuštěním funkce a přes půl roku po něm.

Ke své studii vybrala ke zkoumání asi 70 tisíc stránek, které během sledované doby vydaly asi 38 milionů příspěvků. Z analýzy mimo jiné vyplynulo:

  • Před oficiálním spuštěním hashtagů funkci využívalo těsně přes 4 procenta příspěvků zkoumaných stránek.
  • Toto číslo se záhy po spuštění vyšplhalo na 14.4 procenta, aby dále mírně rostlo. Od září se ale růst zastavil, a podíl příspěvků s hashtagem se nadále pohyboval kolem 16 procent. To je samozřejmě hluboko pod výskytem hashtagů na Twitteru, kde se zrodily a kde jsou nejúspěšnější.

Share_Of_Posts_With_Hashtags

  • Quintly zkoumalo i počet hashtagů v příspěvcích. Tam, kde se objevil alespoň jeden, jich před oficiálním spuštěním bylo v průměru 1.5 na příspěvek.
  • Po spuštění se jejich počet krátce zvýšil na 2.5 na příspěvek, rychle se ale ustálil na čísle 1.9. Důvodem je patrně obecně udílené doporučení, aby stránky do jednoho příspěvku kvůli jeho přehlednosti nevkládaly více jak dva hashtagy.

Average_Hashtags_Per_Post

Maximilian Nierhoff z Quintly uzavírá:

“Všechny grafy a analýzy ukazují, že hashtagy jsou na Facebooku jen málo oblíbené a že nejsou příliš často používány. Vypadá to, že Facebook ještě nenašel ty správné páky, jak je přivést ke skutečnému úspěchu. Připadá mi ale, že hashtagy jsou skvělý způsob, jak objevovat zajímavá témata a odfiltrovat šum. Zatímco na Twitteru a Google Plus pro mě fungují dobře, Facebook mi v současnosti nedává mnoho motivace, abych k nim přistupoval stejně.”

Otázkou zůstává, co bude s hashtagy dál. Pokusí se je Facebook ještě vzkřísit, a bude jejich využití podporovat či je nadále rozvíjet? Nebo je nechá tiše skomírat tak, jak vypadají nyní? Či je dokonce někdy v budoucnu zase odstraní? Prozatím to vypadá na druhou variantu. Přesto se ale zkusme nechat překvapit, co sociální síť má v rukávu. Třeba budeme příjemně překvapeni.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Spielberg odhalí trailer na film Lincoln přes Hangouts

Videochat Hangout se stal vlajkovou lodí Google+ a ve svém tažení se vydatně opírá o celebrity, prezidenty a velké osobnosti obecně. Už příští týden k nim přibude také historicky první premiéra filmového traileru, navíc za osobní účasti Stevena Spielberga a Josepha Gordon-Levitta.
Přečtěte si více

Indiegogo: Úspěšný rok pro crowdfunding, více peněz za kratší čas

Je dost možné, že na rok 2012 se bude vzpomínat jako na rok, kdy se naplno rozjel crowdfunding. Alespoň soudě podle dat Indiegogo (ale i Kickstarteru), jedné z nejznámějších platforem pro nový způsob financování projektů. Kampaně probíhající na Indiegogo byly loni častěji úspěšné, dařilo se jim vybírat více peněz a celkově k tomu potřebovaly méně času.