Quintly: Facebook upravil počty uživatelů ve svém reklamním nástroji

O tom, že údaje o návštěvnosti Facebooku, získané z nástrojů pro cílení reklamy na sociální síti, jsou nepřesné, vědí svoje i čeští Socialbakers. Na stejnou notu nyní vyznívá také poznatek od podobně zaměřené služby Quintly.

Quintly během včerejška objevili, že statistiky, které si vytahují z nástroje pro cílení reklamy na Facebooku, se výrazně změnily. Na Facebooku podle nich v polovině června skokově přibylo 78 milionů nových uživatelů a sociální síť se podle těchto statistik také konečně přehoupla přes miliardu lidí celkem.

Kde je problém? Těch je hned několik. Miliardu aktivních uživatelů totiž sociální síť uváděla již na podzim minulý rok, přitom ještě před měsícem součet všech zemí z jejího nástroje pro cílení reklamy dával dohromady jen 982 milionů. To je o to zvláštnější, že tou dobou již platilo ještě vyšší číslo, které Facebook uváděl v rámci hospodářských výsledků za první letošní čtvrtletí. To mluvilo dokonce o 1,11 miliardy aktivních uživatelů ke konci března.

Současných 1,06 miliardy uživatelů podle nástroje pro cílení reklamy tak nereflektuje ani tento stav. Pokud se podíváme na statistiky sociální sítě blíž, zjistíme, že hodnota odpovídá stavu ke konci minulého roku. K 31.prosinci 2012 totiž Facebook uváděl právě 1,06 miliardy aktivních uživatelů.

Místo zpoždění několika týdnů, které jsme uváděli v dubnu v článku citujícím vedení Socialbakers, se tak zdá, že zpoždění statistik v nástroji pro vkládání reklamy je v tuto chvíli mnohem, mnohem vyšší. Podle změn zaregistrovaných včera službou Quintly už dělá dokonce půl roku. A to je u sociální sítě, která roste v řadech desítek milionů nových uživatelů každý měsíc, rozhodně docela dost. Počty uživatelů jsou navíc nyní zaokrouhlovány na celé stovky tisíc, a u opravdu velkých zemí dokonce na miliony. Velký rozdíl oproti dřívějšku, kdy byly uváděny v jednotkách či zaokrouhleny na desítky. To jen podporuje teorii, že jsou dodatečně vkládány starší, neaktuální údaje.

Současný údaj o České republice uvádí rovné 4 miliony uživatelů cílitelných reklamou. To je o pouhých 58 tisíc víc, než uváděla předchozí statistika, růst asi o 1,5 procenta.