Q42013: Víc než půlku reklamních příjmů Facebooku už zařídily mobily

Facebook je oficiálně mobilní společností. V posledním čtvrtletí minulého roku nejen překonal hospodářská očekávání, ale hlavně poprvé zaznamenal nadpoloviční většinu reklamních příjmů z mobilů. Kromě toho se nezadržitelně blíží k miliardě mobilních uživatelů.

Před pouhým rokem a půl byl Facebook kárán za to, že nemá dostatečně silnou mobilní stránku svého podnikání. Nebylo divu, Facebook neměl na mobilech ani dolar příjmů, a ani jeho mobilní aplikace nedělaly zdaleka vždycky to, co od nich uživatelé potřebovali.

Současnost je ale úplně jiná, a společnost Marka Zuckerberga prokázala, že se se svými výzvami dovede řádně poprat. Nebo alespoň s výzvou mobilní. V posledním loňském čtvrtletí navíc Facebook překonal všechny odhady analytiků.

revenue

Ti mu věřili jen na 2.33 miliardy dolarů příjmů a zisk na akcii 0.27 dolaru. Sociální síť ale dopadla lépe, příjmy 2.585 miliardy dolarů jí zajistily zisk na akcii 0.31 dolaru. Co ale především, přes polovinu z reklamních příjmů tvořily příjmy z mobilní reklamy, přesněji to bylo 53 procent.

Není divu, Facebook se na mobilní reklamu soustředí natolik, že tu desktopovou v podstatě až zanedbává. Všechny nové reklamní formáty, které sociální síť představuje, jsou také vymyšleny tak, aby je bylo možné používat na mobilech i na osobních počítačích. Velkou pomocí je samozřejmě i to, že přibývá mobilních uživatelů, kterých už je 945 milionů měsíčně aktivních. Pokud se budeme bavit o denně aktivních, těch je 556 milionů, tedy o 49 procent víc než před rokem.

facebook MAU

Celkem má Facebook měsíčně aktivních uživatelů 1.23 miliardy. To sice potvrzuje trend mírného zpomalování růstu z posledního roku, v počtu nových uživatelů ale sociální síť drží stabilní tempo kolem 40 až 50 milionů na čtvrtletí. Tento růst je navíc rozvržen do všech částí světa, ani na jediném kontinentu si Facebook v posledním loňském čtvrtletí nepohoršil.

Co bude dál? Facebook se chce na mobily soustředit nejen v oblasti příjmů, ale i v rámci svých služeb. Jednou z hlavních zpráv o směřování společnosti se tak na setkání s akcionáři stalo oznámení, že sociální síť hodlá vytvořit další samostatné mobilní aplikace po vzoru Facebook Messengeru. Ten je už nyní oddělenou aplikací, která nabízí své funkce bez nutnosti využívat i zbytek Facebooku. Podobným způsobem chce Facebook během následujících tří let zpřístupnit mobilním uživatelům i svoje další dílčí funkce.

Z našeho pohledu sice nejde o to nejdůležitější, sluší se ale zmínit, že na dobré zprávy samozřejmě zareagovala i burza. V after-hours obchodování se akcie Facebooku poprvé v historii vyhouply nad 60 dolarů za kus. Až dnešní hlavní obchodovací čas ale ukáže, jestli se na této nové hranici akcie udrží, nebo se prozatím budou i nadále prodávat za cenu s pětkou na začátku.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Zeman na scéně, Grammar Nazi, špióni a další verbež

Zeman je suverénní jedničkou v popularitě mezi tvůrci lokálních memů a dokazuje to bohužel týden co týden. Obrázkovým zprávám ze světa dominuje Snowden a pohled do špiónského zákulisí Spojených států. Jinak se internet baví klasickými věcmi: opravováním gramatiky, vtipkováním na účet věřících, Justina Biebera, Britney Spears, světových značek a samozřejmě zvířátek.
Přečtěte si více

Facebook chce získat víc peněz českých inzerentů, jde proti televizi

Především vůči televizním stanicím a mediálním agenturám se na společné tiskové konferenci vymezili zástupci Facebooku a české společnosti Business Factory. Ta je mezinárodně úspěšným reklamním partnerem Facebooku, jako jedna z deseti firem na světě úspěšně prošla programem Facebook Accelerator a po domovském Brně, Dubaji či Sao Paulu nově otevírá pobočku také v Praze. Právě skrze ni by měla zavařit obchodníkům z Novy či Primy.
Přečtěte si více

Shareaholic: Návštěvnost zprostředkovaná Facebookem roste, hlavně na mobilech

Facebook je mezi sociálními platformami dlouhodobě tou vůbec nejvýkonnější v přivádění návštěníků na externí weby. Analýza od Shareaholic ukazuje, že za poslední rok si ještě polepšil, když jím zprostředkovaná návštěvnost povyrostla o skoro 60 procent. Dobrou zprávou navíc je, že rozhodující podíl na růstu měla mobilní návštěvnost.