První světová válka na Facebooku očima francouzského vojáka

Jedenáct měsíců od zavraždění Františka Ferdinanda d’Este, tedy prvních deset měsíců první světové války, to je období, které pokrývala nedávná facebooková kampaň válečného muzea z pařížského Meaux. Kromě 55 tisíc Like kampaň přinesla sice fiktivní, ale přesto velmi silný příběh řadového francouzského vojáka.

Pomalu se mu blížila třicítka a jeho život byl přesně jaký měl být, pak ale přišla hra vlivných o ještě více moci a jeho život se obrátil vzhůru nohama spolu s životy milionů dalších, aby stejně jako životy mnoha dalších brzy vyhasl. Přesně takový příběh se klidně mohl odehrát ve Francii před 100 lety, na počátku první světové války.

Když zavraždili Fedinanda, Léon Vivien byl učitelem v Paříži, pomalu mu táhlo na třicet a měl spokojené manželství se ženou Madelaine. Události ale nabraly rychlý spád, když Léonovi několik měsíců po vyhlášení války na frontě zemřel nejlepší přítel Jules. Radostnou zprávu, že Madelaine je těhotná, si v hořkých dnech po přítelově smrti ani nestihl vychutnat, v následujících týdnech byl totiž nečekaně odvolán do armády, nejprve na výcvik a  později přímo na frontu. Zde po několika měsících bojů v květnu 1915 umírá.

Léon Vivien sice nikdy neexistoval, existovaly ale stovky tisíc takových, jako je on, a to nejen ve Francii, ale takřka po celém evropském kontinentě. Díky Muzeu první světové války v pařížském Meaux mohli Léonovými ústy tito dávno zesnulí svědci dob dlouho minulých odvyprávět své příběhy přes Facebook, den po dni, tak, jak na ně v temných zákopech přicházely hrůzy nejhoršího válečného konfliktu, který lidstvo té doby kdy zažilo.

Kampaň odstartovala v dubnu tohoto roku, s předpřipravenými zhruba devíti měsíci Léonova života před jeho odvoláním na frontu. V následujících týdnech pak den po dni vyprávěla jeho strastiplnou pouť francouzskými zákopy s neveselým koncem.

Za nápadem a provedením stojí DDB Paris, kampaň dostala přiléhavý název Facebook 1914. A výsledky? V době vyvrcholení kampaně na konci května asi 50 tisíc Like na stránce Léon Vivien, kde se odehrávalo to nejdůležitější, a do dnešního dne přes 56 tisíc. Kromě toho ale také earned media, které agentura vyčíslila na 3 miliony eur, a hlavně zvýšení počtu návštěvníků muzea v Meaux o hezkých 45 procent. Tahle kampaň se prostě povedla, jak tím, že člověka donutí přemýšlet, tak dosaženými výsledky.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook chystá nový News Feed, čeká se víc videa a obrázků

Na čtvrtek 7. března svolala největší sociální síť do svého sídla v Menlo Parku novináře na akci, kde má být představena nová podoba kanálu s příspěvky. Pozvánka sice nic víc neříká, něco málo ale naznačuje projev Marka Zuckerberga u příležitosti zveřejnění hospodářských výsledků a také starší zprávy o chystaných plánech a experimentech.
Přečtěte si více

Jak se liší chování fanoušků získaných přes mobil a počítač

Jaké jsou rozdíly ve vnímání a následném využití mobilní a klasické inzerce na miliardové sociální síti z pohledu uživatele? Na to se podívala studie od společnosti AdParlor, která zjistila, že zdaleka nejsou jen v ceně a proklikovosti. Liší se i konverze a především chování uživatelů a nových fanoušků přicházejících z různých reklam.