První reklama míří i na Pinterest, služba zavede Promoted Pins

Pinterestu již jsou tři roky a tak je načase, aby začal pomalu experimentovat s reklamou. Prvním pokusem se v tomto směru brzy stanou Promoted Pins, placené pozice ve vyhledávání a v kanálech kategorií.

Pinterest má az sebou celkem 338 milionů dolarů investic, a ti, kdo je do něj vložili, to rozhodně nedělali z čiré dobromyslnosti. Bylo proto vždy zřejmé, že služba bude časem muset začít experimentovat se způsoby, jak vydělávat. Nebylo jen jasné, kdy se tak stane.

Prvním pokusem se staly minulý rok affiliate odkazy se službou SkimLinks, ty ale zmizely stejně rychle, jako se objevily. Od té doby až doposud zachovával Pinterest v oblasti monetizace svých služeb klid zbraní. Včera ale vyhlásil nulovým příjmům válku podruhé. Stalo se tak s úplně prvním placeným reklamním produktem Pinterestu, nazvaným Promoted Pins, který služba včera oznámila na svém blogu.

Prozatím půjde o experiment, a sociální síti jde hlavně o to získat od svých uživatelů zpětnou vazbu. Promoted Pins tak v první fázi své existence budou mít několik zvláštností:

  • budou jen pro několik partnerů, se kterými je služba bude testovat
  • prozatím budou zdarma, partneři za ně Pinterestu nezaplatí ani cent
  • budou se zobrazovat pouze ve vyhledávání a na vrcholu kanálů tématických kategorií, které jsou Pinterestem pro uživatele přednastaveny

Pinterest dal uživatelům několik slibů, kterými se snaží zajistit, aby se proti reklamě příliš nebouřili:

  • reklama nebude otravná, a na Pinterestu se nikdy neobjeví blikající reklamy či vnucující se samootevírací okna, tzv. pop-upy
  • vše bude zcela transparentní, placená reklama bude viditelně odlišená od organického obsahu
  • přestože placená, bude reklama vytvořena tak, aby byla pro uživatele relevantní (to nakonec dělá Pinterest ve svém vlastním zájmu, protože relevantní reklama také více vydělává)
  • veškerou reklamu bude společnost upravovat na základě zpětné vazby, kterou při experimentech obdrží od uživatelů

Jako příklad možné podoby reklamy služba uvádí pin s kostýmem Darth Vadera, který se objeví na vrcholu vyhledávání na heslo “halloween”. Pokud vše půjde hladce, a nový produkt bude mít úspěch, nebude pravděpodobně trvat dlouho a Pinterest jej spustí pro širší veřejnost.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Na příspěvky facebookových stránek upozorní notifikace

Pokud vás štvalo, že jste kvůli stále přísnějším algoritmům neviděli všechny příspěvky své oblíbené stránky na Facebooku, nebo vás jako jejího správce trápí klesající dosah, nyní je tu šance na alespoň částečné řešení. Facebook zkouší novou funkci, díky níž mohou mít uživatelé přehled o kompletní aktivitě vybraných stránek.