První obětí zeštíhlování Facebooku je reklama ve vyhledávání

Zhruba před jedenácti měsíci Facebook nejprve začal testovat nový reklamní formát Sponsored Results, aby jej o měsíc později také spustil. Formát spočíval v tom, že si inzerenti mohli zaplatit odkaz v nabídce výsledků, která se zobrazovala v rozbalovacím menu při psaní vyhledávacího dotazu. Cílení této reklamy nebylo podle klíčových slov, placený odkaz se zobrazoval v nabídce výsledků v případě, že se v ní organicky objevil i některý ze zvolených objektů, například určitá konkurenční stránka.

Facebook ovšem tento formát reklamy nyní ruší, a to s odkazem na plán počítající s redukcí současných 27 reklamních formátů „na méně než polovinu“. Sponzorované výsledky se tak staly vůbec první obětí zeštíhlování, které postihne ještě nejméně 13 dalších formátů. Sponzorované výsledky nebude možné používat od počátku července.

Podle Facebooku je hlavním důvodem zrušení to, že stejnou funkci, kterou sponzorované výsledky plnily nejčastěji, tedy přivádět uživatele k novým aplikacím, mohou nyní plnit mobilní reklamy na aplikace, tzv. Mobile App Install Ads, a také placené příspěvky stránek s odkazem, Page Post Link Ads. Jedním z dalších důvodů může být, že se sociální síť chce v případě reklamy ve vyhledávání více soustředit na Graph Search, ve kterém začala testovat první reklamy, a sponzorované odkazy v automatické nabídce výsledků se jí do těchto snah příliš nehodí.

Via cnet