První dojmy: PostHeads od Bubble

České agentury chtějí ovládnout svět sociálních médií. Ne přes agenturní činnost, jak by se dalo čekat, ale přes vlastní nástroje pro správce sociálních médií prodávané do celého světa. Honza Řežáb nejprve udělal desítky facebookových aplikací na zakázku v agentuře Candytech, než se společníky vrhli síly do extrémně úspěšného analytického nástroje Socialbakers. Jakub Mach se dlouhá léta věnoval agentuře zaměřené na vývoj mobilních microsites Micromedia než se pustil do ZoomSphere, Vít Horký nejprve založil Inspiro Solutions a až pak přišlo Brand Embassy, Ataxo má Klábosení.cz a Ataxo Social Insider, Wunderman má listening platformu Wlip a nejnověji se do téhle poměrně nesourodé skupiny zapojuje Lukáš Kořínek, který po vybudování agentury Bubble spouští PostHeads – nástroj na správu obsahu na sociálních sítích.

Kompletní social media ecosystem

Zatím PostHeads funguje pouze pro Facebook a je extrémně jednoduchý na pochopení i na používání. Jeho primárním účelem je usnadnit flow, kterou si správce jakékoliv klientské facebookové stránky musí řešit všelijak – především asi s pomocí tabulek, dokumentů s redakčními plány a skrze e-maily s klienty. PostHeads sází na to, že tenhle proces pro správce natolik zjednodušuje, že se mu vyplatí připlatit. Hodně zjednodušeně řečeno je takový speciálně upravený Basecamp říznutý Dropboxem pro potřeby správců facebookových stránek.

Feature list:

PostHeads se snaží řešit proces mezi agenturou a klientem od úplného začátku. Flow je tedy následující:

  • přidání nového klienta, nové stránky
  • založení Wiki, do které si přidáte zadání komunikace, tonalitu, cíle, posting guidelines, reporty za přecházející měsíce, nebo cokoliv jiného, co chcete mít vždycky na dosah na jednom místě a vztahuje se to k dané stránce
  • nahrání médií a všech ostatních souborů, se kterými chcete a budete pracovat do sdílené online složky, aby se k nim dostal každý z kolegů odkudkoliv
  • přidání dalších členů týmu k projektu – nastavení rolí pro copywritera, klienta, admina
  • přidání všech konkurenčních nebo souvisejících stránek (třeba zahraničních, když řešíte českou pobočku a chcete speciálně sledovat aktivity kolegů z dalších zemí), které se pak zobrazují v dashboardu pro inspiraci
  • a konečně vytváření redakčních plánů – ať už skrz jednoduché kalendářové rozhranní (kliknete na datum, vložíte post), nebo přes Roadmapu
  • čekáte na schválení, případně na připomínky pověřené osoby (šéf agentury, klient)
  • následovat by mělo očekávatelné postování, ale to je zatím potřeba řešit ručně, protože tým PostHeads mimo jiné stále testuje, jestli Facebook automatizované postování z aplikací třetích stran nepenalizuje. Kořínek nasazení této funkce očekává každopádně před ostrým startem a otevřením nástroje široké veřejnosti
  • přes dashboard a notifikace sledujete proces schvalování příspěvků

Promo video:

Cena

Ohledně ceny je zatím Kořínek poměrně tajemný: „Pricing model je založený na dvou primárních faktorech: počet spravovaných projektů a počet uživatelů v systému. Na základě tohoto nastavení každému vrátíme cenu na míru, která je nastavená přímo pro jeho potřeby.“ Z toho se nicméně zatím cena ani přibližně odhadnout nedá…

Konec private bety

Kořínek vystvětluje: „Private beta jsme nyní primárně kvuli post-launch aktivitám a připravovanému PR v zahraničí. Věříme, že v této fázi máme větší šanci dostat se k zajímavým článkům a další propagaci PostHeads ve větších magazínech. Platící zákazníky však již průběžně konvertujeme z jednotlivých demo requestů, tento počet nových účtů budeme postupně zvětšovat.“

Pointa?

Zjednodušení práce, konec vyměňování nekonečných e-mailů s klientem, řešení všeho na jednom místě. Nám se nástroj líbí už teď a dokážeme si představit jeho používání na denní bázi. Otázkou sice stále zůstává cena, ale s plánovanými featurami bude snad skousnutelnější – podle Kořínka se brzy po oficiálním spuštění správci dočkají i nástrojů pro Twitter a YouTube, následovat budou nástroje pro přímou konverzaci s fanoušky rovnou v PostHeads, propojení na CRM a chybět nebude ani analytika aktivit na sociálních médiích, „která bude kromě klasických dat zaměřena primárně na výkon komunikace a jasné definování jejího přínosu ve snadno pochopitelných faktorech“.

Mimochodem, není bez zajímavosti, že vlastní social content management software v těchto dnech oznámila i další česká agentura – Revolta. Nástroj se jmenuje Social Content Tool a podle všeho je zatím také v private betě.

PostHeads screenshoty: