Prozkoumejte předsevzetí lidí z celého světa s mapou od Googlu

Někdo v Norsku chce přestat pít. Někdo v Japonsku chce častěji vidět své rodiče. Někdo v Libanonu chce dostudovat. Někdo v Jihoafrické republice chce méně pracovat a více vydělávat. Nová mapa předsevzetí, kterou Google vytvořil v rámci každoročního projektu Zeitgeist, je jednou z těch služeb, které poměrně úspěšně boří hranice mezi státy a ukazují, jak moc jsme si podobní.

Možnost sdílet krátká předsevzetí se zbytkem světa Google oznámil krátce před koncem roku a nyní se postupně zaplňuje. Jednotlivé závazky jsou rozděleny do tematických kategorií (láska, zdraví, kariéra, peníze, …) a vážou se vždy ke konkrétnímu místu, Google Translate se zase stará o překlad ze všech možných jazyků.

Stačí, když si mapu otevřete, a každých pár vteřin na zem spadne a otevře se nové předsevzetí. Ta různě přibývají a ubývají, byť se nám nepovedlo rozluštit, podle jakého klíče se tak děje. Mapa je také provázána s ostatními částmi Zeitgeist 2012, takže si můžete prohlédnout video shrnující uplynulý rok nebo prozkoumat trendy ve vyhledávání a významné události.