Prokliky nehrají roli, říká Facebook

Jen jedno procento těch, kdo nakupují offline, někdy kliká na reklamu na Facebooku. Sociální síť na základě výzkumů prováděných ve spolupráci s marketingovou společností Datalogix tvrdí, že nejdůležitější je oslovit reklamou a správným počtem jejích zobrazení celou cílovou skupinu.

Jsou prokliky u online reklamy důležité, nebo nikoliv? Až do nynějška rozhodně za takové byly obecně považovány, marketéři totiž neměli k dispozici mnoho spolehlivějších nástrojů, jak výkonnost reklamy zjišťovat a prokazovat. Pokud ale bude po vůli Facebooku, možná se brzy dočkáme doby, kdy důležitost proklikovosti jako metriky výkonnosti reklamy velmi významně klesne. Z toho jistě budou mít radost sílící zástupy těch, kteří tuto metriku zpochybňují již delší dobu.

Alespoň se to zdá podle prvních dat z výzkumů prováděných s marketingovou společností Datalogix, kterými se na podporu efektivity své reklamy Facebook ohání. Pouze jedno procento těch, kdo nakupují offline, prý někdy kliknulo na Facebooku na reklamu. Jak prý ukazují první data, mnohem důležitější je oslovit zobrazením reklamy celou vytipovanou cílovou skupinu, tedy zobrazit reklamu všem jejím příslušníkům. Dalším důležitým faktorem je i to, aby všichni oslovení uživatelé reklamu viděli stejně často a počet jejích zobrazení různým uživatelům byl vyvážený. Jinými slovy, uživatelům A i B by se v případě plánovaných dvaceti zobrazení na osobu měla zobrazit vždy 20krát, nikoliv uživateli A 38krát a uživateli B dvakrát.

Pokud jsou tyto faktory splněny, tvrdí Facebook ústy Brada Smallwooda, šéfa svého oddělení pro měření a analýzu dat, může se efektivita kampaně co do dosažených prodejů zvýšit i o desítky procent, bez ohledu na to, zda a jak se změní její proklikovost. Kampaně, které se soustředily na optimální oslovení publika (celá cílová skupina, vyvážený počet zobrazení jednotlivým uživatelům) v průměru prý v praxi dosáhly o 88 procent lepší návratnosti vložených prostředků. Detailní pohled na data, který by měl tato tvrzení prokázat, má Smallwood dnes přednést na konferenci v New Yorku.

Via BI

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Reklamy v pravém sloupci na Facebooku se zvětší

Reklama v pravém postranním sloupci na Facebooku brzy přestane být jen druhořadým doplňkem news feedu. Facebook se rozhodl počet těchto reklam zmenšit, aby je mohl zvětšit po grafické stránce, a sjednotí se také poměr stran obrázků s dalšími formáty. Během testování změny zvyšovaly engagement uživatelů až třikrát.