Prodej virtuálního zboží mezi hráči

Vyplývá to z průzkumu společností VG Market (zaměřené na průzkum trhu) a PlaySpan, provozující platformu k obchodování s virtuálním zbožím. Jak z průzkumu vyplynulo, nejčastěji obchodovaným virtuálním zbožím jsou virtuální měny a platidla, následované zbraněmi a dárky. Za poslední rok prodávajícím virtuální měny a platidla v průměru vynesly 22 amerických dolarů.

49% hráčů hrajících hry na sociálních sítích, kteří nějaké virtuální zboží během posledního roku nakoupili, také nějaké takové zboží prodali. V průměru si tak přišli na 50 USD. U neplacených webových her v prohlížeči prodával sice jen každý čtvrtý, ale zato si tito vyvolení přišli průměrně na dvojnásobek, 98 USD

Poměrně velká skupina hráčů nakupujících virtuální zboží jej dále neprodává, jedná se o 69%. Čtyři z deseti příslušníků této skupiny ovšem někdy o prodeji virtuálního zboží uvažovali a do budoucna by k němu rádi přistoupili. Pokud jde o skupinu lidí virtuální zboží prodávajících, 89% z nich byli muži a jejich průměrný věk byl 21 let.

Příležitost pro vývojáře her

Pro vývojáře her je to podle všeho dobrá zpráva. Eric Hartness, šéf marketingu PlaySpan, má zato, že je tu pro tvůrce her potenciál k vytvoření obchodních strategií pro obchod s virtuálním zbožím. Pokud by se strategie uchytila, existuje možnost ji zajímavým způsobem zpeněžit.

„Co mě překvapilo asi nejvíc, byl počet lidí, kteří mají o prodávání virtuálního zboží zájem. Zajímavé také je, že v tomto ohledu nejsou velké rozdíly mezi jednotlivými žánry.“

Hartness míní, že obchod s virtuálním zbožím je dobrý pro ekonomické prostředí ve hře. Navíc fakt, že hráči na hře mohou vydělat opravdové peníze, je může motivovat k většímu hraní.