Prodej přes Twitter se blíží, přibyla položka “payments & shipping”

V nastavení Twitteru u některých uživatelů aplikace pro Android přibyla nová položka payments & shipping. Naznačuje, že prodej zboží přímo přes Twitter již není daleko.

Facebook už sice testuje tlačítko Buy, Twitter ale nelení a na přímém prodeji pilně pracuje také. Na rozdíl od Facebooku navíc společnost plán zprovoznit přímý prodej zboží a služeb otevřeně přiznává. Kromě obecných vyjádření ale lze dělat závěry i podle několika experimentů Twitteru, kterých si uživatelé v posledních týdnech všimli. Ty naznačují, že “sociální prodej” či “s-commerce” v případě Twitteru možná vůbec není daleko.

Předně je nutné připomenout nehodu aplikace Fancy z konce června. Fancy omylem publikovalo několik tweetů, které vedle odkazů na zboží jako boty či termostaty obsahovaly také tlačítko “Buy Now”. Ceny byly nesmyslné (boty stály 170 milionů dolarů) a tlačítko pro většinu uživatelů nic nedělalo, přesto ale šlo o výmluvný náznak, že Twitter na něčem pracuje. Implementovat do tweetů tlačítko Buy Now samostatně, bez spolupráce Twitteru, by totiž byl pro Fancy velmi nesnadný úkol.

Tím ale náznaky neskončily, ten nejvýmluvnější přišel včera. Někteří uživatelé aplikace Twitteru pro Android si všimli, že jim v nastavení přibyla položka “payments & shipping”. Prozatím při poklepání nic nedělá, je ale zřejmé, že k něčemu v budoucnu sloužit má. Soudě z kontextu, tím něčím nebude nic jiného než prodej přímo přes sociální síť.

Tím to ale ještě nekončí. Twitter také nedávno koupil společnost CardSpring, která se zabývá vývojem platební infrastruktury, a právě s platbami by Twitteru mohla významně pomoci. Z dřívějška tu také jsou dokumenty, které odhalují plány Twitteru v oblasti přímého prodeje, a snaha o upečení dohody s platební společností Stripe. Tu ale Twitter díky akvizici CardSpring možná nakonec nebude potřebovat.

twitter payments

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook zkouší novou cestu, jak stránky dostat do feedu i nefanouškům

Největší sociální síť testuje nový formát příspěvku, který by správcům umožnil organicky (tedy zadarmo) dostat příspěvky na oči i lidem, kteří zatím jejich stránku nesledují. Uživatelům by se brzy mohly začít zobrazovat příspěvky obsahující zmínku o některé z jejich oblíbených stránek, i přesto, že nejsou fanoušky autorské stránky.