Proč nikdo nemá rád Ping

Velice výstižně shrnul dosavadní pocity mnoha uživatelů z nové sociální součásti iTunes server Business Insider. Ten si všimnul, že na rozdíl od absentujícího šéfa Applu Steva Jobse, šéf Facebooku Mark Zuckerberg má na Pingu založený svůj účet. Nejspíš si chtěl sám vyzkoušet, co vlastně od nové služby čekat, případně se trochu inspirovat. Hned druhý komentář dalšího uživatele na jeho profilu však mluví celkem jasně: „Nothing to worry about here… Ping kinda sucks.“

Spamem to jen začalo

V čem problém (zatím) rozhodně není, je počet uživatelů. Už během prvních dvou dnů od představení služby se jich zaregistroval rovný milion a číslo bude podobným tempem bezpochyby stoupat ještě dlouho. Podle údajů Applu se do Pingu zaregistroval každý třetí uživatel, který si stáhl nové iTunes. To ale není nic překvapivého, neboť iTunes používá celosvětově asi 160 milionů lidí a každá nová akce Applu u nich pravidelně vyvolává velkou zvědavost. Co se týče ostatních měřítek, je už situace o poznání horší.

Jedním z řady aktuálních problémů je obrovské množství spamu, který Ping zahltil prakticky okamžitě po spuštění. Stránkám známých kapel vévodí stovky automaticky generovaných příspěvků a je víc než jasné, že tuto stránku věci Apple značně podcenil. Náprava jistě časem přijde, v tuto chvíli se ale nezdá, že by síť disponovala nějakým pokročilejším systémem kontroly uživatelů a jejich příspěvků, snad kromě možnosti nahlásit závadný obsah, a to ještě ne všechen. Spam je však ještě tím nejmenším a nejsnáz překonatelným problémem.

Ping kinda sucks

Důvodem, proč se již zmíněný Business Insider neváhal přidat k prohlášení, že „Ping kinda sucks“, je především platforma samotná. První várka velice nelichotivých recenzí mu dává za pravdu a jak poznamenal Ian Paul z magazínu PCWorld: „Není to všechno špatné, ale jestli se Ping rychle nezlepší, tahle hudebně zaměřená sociální síť vybouchne rychleji než rádoby hvězdička z American Idolu.“ Kromě spamu mu vadí především pomalý náběh programu, chybějící integrace Facebooku, kterou se Applu nepodařilo včas dojednat, a celkově uživatelsky nepříjemné prostředí.

K tomu se navíc přidává další velká stížnost. Přestože je Ping vystavěn na platformě iTunes, není nijak propojen s hudební kolekcí, kterou uživatelé v iTunes mají. Výjimku tvoří jen omezený počet písní nakoupených přímo přes obchod Applu. Jenže uživatelé, kteří si o hudbě chtějí povídat, jí rozhodně nebudou rozlišovat na tu od Applu a tu ostatní. Pokud nebude možné sdílet cokoli, co zrovna uživatel poslouchá, má to Ping sečtené. V tomto případě si však ani Apple nemůže dělat, co se mu zlíbí, a jeho dosavadní jednání s nahrávacími společnostmi o možnosti sdílet libovolný obsah zkrachovala.

Jakkoli má tedy Ping velký potenciál a základní myšlenka je víc než zajímavá, zatím je to spíš jeden průšvih za druhým. Pokud jste se ho už sami odhodlali vyzkoušet, určitě se s námi neváhejte podělit o své dojmy, pozitivní i negativní.

Via BI, Mashable