Proč jsou mobilní uživatelé pro Twitter cennější a kdo jich má nejvíc

Rozsáhlá studie Compete zkoumala, jak si ve srovnání s ostatními vedou ti uživatelé Twitteru, kteří službu používají primárně mobilně. Ukázalo se, že Twitter používají mnohem častěji, více pracují s obsahem a jsou všeobecně lepším cílem pro sociální marketéry. Do jisté míry omezující naopak může být nižší věk. Současně vyšel již třetí díl pravidelné infografiky věnované tomu, které internetové služby jsou nejvíce mobilní.

Studii provádělo Compete ve spolupráci s Twitterem, takže se v pondělí objevila přímo na blogu mikroblogovací služby. Není divu, že se v ní Twitter rozhodl analyzovat zrovna mobilní uživatele – 60 procent jeho uživatelů se totiž do svých účtů alespoň jednou měsíčně loguje právě přes mobilní zařízení. Podobná situace je i u Facebooku, kde počet mobilních uživatelů loni poprvé překonal desktopové, alespoň u denně aktivních.

Základní poznatky studie shrnuje do pěti kategorií a není důvod, abychom se tohoto členění nedrželi také…

1. Mobilní uživatelé nepoužívají počítače a přicházejí častěji

Uživatelé, kteří Twitter používají primárně mobilně, jej navštěvují z desktopu s o 57 procent menší pravděpodobností než průměrný uživatel služby. Jinými slovy inklinují k tomu využívat službu pouze mobilně. Na to by marketéři měli myslet, ať už jde o rozšířené možnosti mobilního cílení, možnosti interakce s publikovaným obsahem nebo odkazy na obsah přizpůsobený pro mobilní telefony v případech, kdy je chtěným či pravděpodobným publikem právě to mobilní.

Kromě toho je také u primárně mobilních uživatelů o 86 procent větší pravděpodobnost než u průměrného příznivce Twitteru, že službu navštíví několikrát denně. A nakonec, 15 procent mobilních uživatelů k psaní a čtení tweetů používá jako hlavní přístroj tablet.

2. Jsou mladší

U věkové skupiny 18 až 34 let Compete zjistil o 52 procent vyšší šanci, že hlavním přístupem k Twitteru jsou mobilní zařízení. Zajímavé je, že mezi primárně mobilními uživateli jsou vyvážena obě pohlaví, mužů i žen je mezi nimi přibližně stejně. Zatímco tedy pohlaví není třeba při cílení na mobilní uživatele brát v úvahu, pokud jde o věk, může být situace jiná. Vše ale samozřejmě záleží na kontextu a stejně důležitým ukazatelem může být i to, jakým tematickým směrem je zaměřený účet, ze kterého reklama pochází. To, že jej uživatelé sledují, o jejich zájmu vypovídá bez ohledu na věk.

3. Používají Twitter během celého dne

Pravděpodobnost, že uživatel ráno vstává s Twitterem, cestuje s ním do práce či školy, využívá ho během pracovní či studijní doby i při podvečerním nakupování a ještě vše před ulehnutím znovu zkontroluje, byla u mobilních uživatelů podstatně vyšší. Ačkoliv to je pochopitelné, protože při řadě těchto činností by přenášení počítače bylo značně nepohodlné, překvapující může být to, o kolik častěji tak činí (už vzhledem k existenci notebooků).

Kromě statistik, které obsahuje obrázek výše, také mobilní uživatelé Twitter třikrát častěji používají před návštěvou kina a po ní a dvakrát častěji když jsou venku s přáteli. 62 procent z nich pomocí služby komunikuje i s lidmi, poblíž kterých se zrovna nacházejí, 66 procent je aktivních u televize. Studie radí, aby tweety a další obsah určený uživatelům kopírovaly jejich denní režim nebo se o to alespoň snažily. Například tweet, který si uživatel přečte v práci, by měl vypadat jinak než ten, který mu na displeji vyskočí během večerní návštěvy baru.

4. Častěji retweetují a klikají na odkazy

Primárně mobilní uživatelé také častěji než průměrný uživatel píší vlastní tweety, retweetují, klikají na odkazy a dávají si tweety mezi oblíbené. Díky tomu dokáží být pro marketéra velmi hodnotní, jeho obsah totiž dále zviditelňují.

5. Jsou otevřenější reklamě a značkám

Běžný uživatel na Twitteru sleduje pět a více značek, mobilní uživatel je ale v tomto ohledu ještě aktivnější. V porovnání s průměrem totiž skoro dvakrát tak často (o 96 procent) sleduje 11 a více značek a je u něj také o 58 procent vyšší schopnost vybavit si, že na Twitteru viděl reklamu. Zde studie radí, aby se marketéři nerozpakovali nabídnout to, co se během denního fungování zrovna může hodit. Díky tomu, že tito uživatelé tweety častěji čtou a jsou značkám a jejich komunikaci otevřenější, tvoří ideální cílovou skupinu pro prakticky veškeré marketingové aktivity.

Nezbývá než dodat, že to, že mobilní prostředí Twitteru uživatelům svědčí, není žádná náhoda. Vždyť Twitter byl už před lety, kdy o současném rozmachu mobilních přístrojů bylo sice možné spekulovat, ale nikoliv jej v plné míře předvídat, založen právě s myšlenkou na přelomovou mobilní službu. Jako pozůstatek tohoto přístupu dodnes přetrvává limit 140 znaků, který mobilním uživatelům s nedostatkem pohodlí na psaní rozhodně přijde vhod i bez omezení délkou SMS zpráv.

+ infografika Geosocial Universe 3.0

Agentura JESS3 zároveň vydala další infografiku ze seriálu Geosocial Universe, která mapuje úspěšnost internetových služeb na mobilních zařízeních. Od služeb, které jsou plně mobilní (Instagram, Foursquare, Path či Snapchat), přes ty mobilně úspěšné (Facebook, Twitter) a méně úspěšné (Gmail, LinkedIn), až po ty, které na mobily vsadily a zanikly (Gowalla, Loopt). Aktuální stav za rok 2012 můžete srovnat s infografikami z let 2011 a 2010.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

První velký výzkum – jak fungují Slováci na Facebooku

Víte, že na slovenském Facebooku mají statusy se smajlíkem o 29 procent víc lajků než ty bez emotikonů? Agentura Pizza SEO se pěkně do hloubky podívala, jak funguje slovenské prostředí sociální sítě. Analýza padesáti tisíc příspěvků z posledních dvou let už dokáže popsat prostředí, v němž řádí slovenští content manažeři.