Prima soutěže proti pravidlům

Zase ty soutěže na Facebooku… I když máme pocit, že se nešvar v podobě soutěží na zdech postupně vytrácí, čas od času se nás někdo rozhodne přesvědčit o opaku. Jako třeba stránka Primy COOL, nebo Ano, šéfe! Nebýváme to obvykle my, kdo na takové věci upozorňuje, ale bohužel je to občas potřeba..

COOLíci, COOLičky! Pokračujeme v soutěžení a roční předplatné magazínu TV star, dnes velmi mazaně! Výhercem se stane ten, kdo nám dnes do komentářů nejlépe popíše, jak se pozná láska. My to nevíme!

My to sice také nevíme, ale víme, že soutěže na Facebooku ty pravidla opravdu tak složitá nemají. Je v podstatě potřeba dodržet opravdu minimum elementárních pravidel:

  • soutěže musí probíhat v aplikaci (takže ne na zdi!)
  • nesmí se využívat FB funkcionality jako hodnotících mechanismů (takže ne lajkování!)
  • nesmíte kontaktovat vítěze přes Facebook (takže ne v komentáři, ne zprávou!)
  • v pravidlech musíte jasně specifikovat, že Facebook nemá se soutěží nic společného

Kromě toho byste samozřejmě měli doržovat i zákony České republiky. To se vyřeší například tím, že máte regulérní pravidla a podmínky soutěže a vy i soutěžící je dodržujete (takže ne popsaná mechanika v jedné větě, ale i info o pořadateli, organizátorovi a všechny další právní náležitosti).

Stejně tak tedy není správně ani toto:

A bohužel ani toto:

A co je na tom vlastně nejzajímavější? Soutěže na zdi jsou v jednoznačném podprůměru engagementu oproti ostatním postům, tak proč je vůbec dělat?

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Všechny podstatné změny na Facebooku za poslední měsíc

Marketing na Facebooku má sám o sobě svá úskalí, na která je třeba dávat pozor. Situaci ale dále komplikuje to, že se neustále průběžně mění, jak se vedení snaží přizpůsobovat tomu, co podle něj chtějí uživatelé, a co zároveň společnosti přinese největší příjmy. Proto přinášíme stručný přehled toho, co se změnilo během měsíce března, a podobné shrnutí přineseme každý měsíc.
Přečtěte si více

Vědci pracují na detektoru lži pro sociální média

Tým výzkumníků z pěti evropských univerzit a čtyř soukromých společností spolupracuje na vývoji systému, který by dokázal ověřovat příspěvky na sociálních médiích. Cílem je určit, zda jsou příspěvky uživatelů pravdivé, spekulativní, mylné, či záměrně šíří dezinformace se zlým úmyslem.