Příjmy z prodeje virtuálního zboží na sociálních sítích dosáhnou letos jen v USA miliardy dolarů

„Neznám nikoho, kdo by čekal, že růst bude až tak rychlý. Jenom prodej virtuálního zboží prostřednictvím Facebooku šel z nuly na stovky milionů dolarů během dvou a půl let“, říká spoluautor studie Inside Virtual Goods Justin Smith.

virtuální zboží

Největším tahounem jsou nepřekvapivě sociální hry a speciálně ty na Facebooku. Velká trojka největších vývojářů sociálních her: Zynga, Playdom a Playfish vydělá letos dohromady 300 milionů dolarů, z čehož většina je daná právě prodejem virtuálního zboží (mimochodem, Zynga samotná vydělá letos 200 milionů dolarů). Podle Justina Smithe tvoří prodej virtuálního zboží v sociálních hrách (do Zynga Pokeru si můžete koupit za reálné peníze žetony, do Mafia Wars si můžete koupit lepší zbraně, apod.) 80% celkových výnosů z prodeje, který se uskuteční přes platfromu Facebooku. Zbytek jsou prodeje virtuálních dárků, které můžete na Facebooku koupit třeba svým přátelům k narozeninám.

Hraje se i na MySpace (tam je jedničkou mezi vývojáři Playdom), nebo na serveru Hi5.com (jedničkou je tu RockYou), kde tvoří prodej virtuálního zboží dokonce 15% veškerých příjmů.

virtuální zboží

Další prodej virtuálního zboží probíhá ve virtuálních světech jako Second Life a MMOs (massively multiplayer online games) jako Eve Online, nebo World of Warcraft.

Tvůrci studie upozrňují, že další rozkvět celého byznysu jednoznačně souvisí s ještě masivnějším rozšířením iPhonů a telefonů s Androidem.

Nejrozšířenější platební platformou je PayPal, na síle získávají startupy jako švýcarská společnost Zong, která umožňuje mikroplatby přes váš telefonní účet (koupíte si virtuální zboží a zaplatíte za něj až při placení účtu za telefon). Nezajímavý není ani prodej přes předplacené karty, který startuje jak Zynga, tak Playdom.

Celou studii si můžete koupit za 995 dolarů na Inside Virtual Goods.com

via: VentureBeat Games