Příjmy sociálních sítí z reklamy budou v roce 2010 nadále růst

Celosvětově by měl Facebook příští rok získat na reklamě prostředky ve výši 605 milionů dolarů, zatímco u MySpace se částka bude pohybovat okolo 385 milionů dolarů. V roce 2009 přitom v součtu vedl o 65 milionů MySpace. Vzhledem k neuvěřitelnému nárůstů počtu uživatelů Facebooku v uplynulém roce však není na prohození předních míst nic překvapivého. Facebook se díky tomu pro marketing stal místem, jemuž se v dobrém mixu prostě nelze vyhnout.

Výdaje na reklamu na Facebooku a MySpace

Debra Aho Williamson, autorka studie „Social Network Ad Spending: 2010 Outlook“ a analytička eMarketeru, k tomu v obecnější rovině dodává: „Zároveň se stále rozsáhlejším začleňováním sociálních sítí do svých strategií se budou marketéři více snažit nevidět je odděleně, samy pro sebe. Naopak, vhodným přístupem se zdá znásobit jejich působení šikovným propojením s dalšími marketingovými projekty, online i offline.“

Tzv. „earned media„, tedy získávání pozornosti právě prostřednictvím sociálních médií, případně promo nabídek a podobných akcí, kde je hlavní hybnou silou šeptanda (v kontrastu s tzv. „paid media“, tedy klasickou placenou inzercí, kde hlavní hybnou sílu představuje jakési „vnucení se“ spotřebiteli pomocí umístění reklamy na vhodné místo do vhodného média), mají podle autorů studie být v příštím roce středobodem dění. Vhodnou kombinací sociálních a mobilních prvků, v určité míře doplněných lokálními tématy, bude možné docílit nových příležitostí pro reklamu. Prý se dočkáme i zvýšení vlivu sociálních reklamních sítí.

Výdaje na reklamu na sociálních sítích, USA 2008-2011

Celkový obrat reklamy na sociálních sítích by měl v roce 2009 v USA v souhrnu představovat 1,21 miliardy dolarů (3,9% meziroční růst), v roce 2010 to bude 1,3 miliardy (růst 7,1%). Celosvětově bude v roce 2009 tvořit okolo 2,2 miliardy dolarů, z čehož Facebooku přísluší asi pětina. Tento podíl by se v příštím roce měl vyšplhat až na čtvrtinu.

Tyto výdaje ovšem nezahrnují další náklady, které budou společnosti vynakládat na vytvoření a udržování fanouškovských (a podobných stránek) na sociálních sítích, na promo nabídky a akce a na měření úspěšnosti strategií jako celku.

Na tyto výdaje ale podle Debry Williamson půjde podstatná část rozpočtů.

Via eMarketer