Přes novou reklamu na Facebooku lze přímo prodávat virtuální zboží

Facebook představil vylepšení své desktopové reklamy na aplikace. Nově je přes ni možné prodávat virtuální zboží přímo v news feedu či přes pravý reklamní sloupec.

Reklama Facebooku na aplikace až doposud dávala jejich tvůrcům pouze dvě možnosti. Buď mohli uživatele přesvědčovat k instalaci aplikace (install ads), nebo mohli uživatele, který již aplikaci používá, přesvědčovat k tomu, aby ji znovu spustil (re-engagement ads).

K těmto typům nyní přibyl třetí úplně nový, i když zařaditelný pod kategorii re-engagement ads. Facebook na svém blogu pro developery oznámil, že pro desktop spouští prodej virtuálního zboží přímo přes reklamu na aplikace. To znamená, že hra může svým hráčům nabídnout nákup virtuálního zboží přímo v news feedu nebo pravém postranním sloupci. Ačkoliv by tato reklama byla velmi atraktivní i pro mobilní aplikace, Facebook se zatím o tomto typu reklamy pro přenosná zařízení nezmiňuje. Společnost ani nijak nenaznačila, zda či kdy tak má v plánu ji představit.

Pravděpodobné ale je, že na takové reklamě již pracuje. Právě na mobilech je totiž budoucnost aplikací, a pokud by Facebook mobilní verzi nových reklam správně pojal, mohla by mu vynášet nemalé peníze. Vzhledem k většímu počtu zúčastněných v případě mobilů a tabletů (kde se nákupy v aplikacích se týkají i platforem, tedy i OS a Androidu, a jejich obchodů s aplikacemi) je ovšem pochopitelné, že hledání ideální podoby takové reklamy může trvat i poměrně dlouho. Naopak na desktopu je situace pro Facebook jednoduchá, jde totiž nejen o jeho reklamu, ale i o jeho vlastní platformu.

battle pirates fb ad 2

Novou reklamu testovala s Facebookem herní společnost Kixeye na své hře Battle Pirates. Aktivním hráčům reklamy nabízely herní měnu s poloviční slevou, za 5 dolarů si přes ni mohli pořídit herní peníze v hodnotě 10 dolarů. Kixeye zaznamenal s těmito reklamami proklikovost 10 procent a skvělé prodejní konverze. Pro hráče, kteří si ve hře dříve nic nekoupili, byl konverzní poměr 14 procent. U těch, kteří již v minulosti Kixeye za virtuální zboží zaplatili, dosáhla reklama konverzí v rovné polovině případů.

Herní společnost zároveň zkusila zacílit i na své nejrozhazovačnější hráče. Tedy ty, kteří utrácejí v jejích hrách vůbec nejvíc, v herní terminilogii tzv. whales, velryby. Těm nabízela s poloviční slevou nákup virtuální měny nikoliv za 5 dolarů, ale třeba rovnou za 250 dolarů (tj. virtuální měnu v hodnotě 500 dolarů). Návratnost prostředků investovaných do reklam pro velryby překonala 5000 procent.

battle pirates fb ad

Je zřejmé, že sleva, kterou Kixeye na virtuální měnu v rámci reklam poskytlo, se na skvělých výsledcích experimentu podílela. Na druhou stranu, jde o virtuální zboží, které jakmile je jednou do hry implementované, již žádné další náklady na “výrobu” nenese. Proto jakýkoliv realizovaný prodej znamená pro developera příjem navíc.

Tvůrcům aplikací nová reklama dává originální možnost, jak hráče oslovit a pokusit se z nich udělat platící uživatele. Facebooku by pak mohla pomoci zvýšit příjmy z aplikací. Sociální síť na prodeji virtuálního zboží přes reklamu vydělává hned dvakrát. Poprvé, když inzerent platí za reklamu, a podruhé, když hráč do facebookové aplikace kupuje virtuální měnu.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Infografika: Škodí sociální média zdraví?

Všeho moc škodí, říkávaly zcela trefně už naše babičky. Dostali jsme se dnes do fáze, kdy se to týká i sociálních médií? Lidé provozující lifestylový blog Fix.com si myslí že ano, a na podporu tohoto názoru vytvořili přesvědčivou infografiku.