Překvapivá akvizice. Microsoft kupuje LinkedIn za 26,2 miliardy dolarů

Microsoft kupuje největší profesní sociální síť za překvapivě vysokou částku. Počítá se zapojením LinkedInu do svého ekosystému a integrací do svých služeb pro firemní zákazníky, podobně jako dříve Yammer.

Šéfové Microsoftu a LinkedInu dnes oznámili, že se domluvili na prodeji profesní sociální sítě. Ještě ho musí posvětit regulátor a akcionáři LinkedInu. Pokud vše dopadne podle předpokladů, obchod by měl být uzavřen do konce letošního roku. Pro ředitele Microsoftu Satya Nadellu je to první velký nákup v čele Microsoftu, tak s ní snad nedopadne stejně, jako Steve Ballmer s Nokií.

Překvapením je nejen samotná transakce, ale i vysoká částka, kterou Microsoft za LinkedIn zaplatí: 196 dolarů za akcii. Přitom ještě v pátek se cena akcií zavírala na hodnotě 131 dolarů. Částku zaplatí Microsoft v hotovosti a zafinancuje ji z úvěrů.

Co bude Microsoft s LinkedInem dělat?

Sociální síť pro profesionály si zachová své jméno a šéfa, řídit ho bude i nadále Jeff Weiner, který se bude zodpovídat řediteli Microsoftu Satya Nadellovi. Pokud můžeme soudit z toho, jak naložil se Skypem, zůstane dál LinkedIn do značné míry jako samostatný produkt.

„Společně dokážeme urychlit růst LinkedInu, stejně jako Office 365 a Dynamics, a tím rozšířit možnosti všech lidí i firem po celém světě,“ uvedl šéf Microsoftu Nadella v oficiálním komuniké. Kombinace firem má prý potenciál k obrovským příležitostem, říká zas Weiner.

Microsoft chce LinkedIn s jeho 433 miliony profilů a 100 miliony měsíčních uživatelů zapojit do svého ekosystému, čítajícího přes miliardu uživatelů. Nabízí se podle něj propojení se současnými produkty, od Windows a Office, přes Outlook, kalendář, Skype, až po asistentku Cortana nebo vyhledávač Bing.

Krátký přehled toho, kde teď mají být příležitosti pro LinkedIn podle Jeffa Weinera:

  • lepší využití dosahu LinkedInu, který získá propojením s ekosystémem Microsoftu
  • zapojení služby Lynda do Officu
  • prohloubení toho, co LinkedIn vlastně nabízí: nemá mít přidanou hodnotu jen jako platforma pro nabírání zaměstnanců, případně vzdělávání, ale i pro řízení, motivaci a vedení pracovníků. „Tahle oblast lidského kapitálu je obrovská obchodní příležitost, která je pro Microsoft úplně nová,“ dodává Weiner.
  • lepší „pronásledování“ reklamou: firmy, které si platí takzvaný sponzorovaný obsah, ho budou moct k uživatelům dostat na více platformách

Microsoft LinkedIn zapojí do svých služeb pro firmy, pravděpodobně stejně jako Yammer, který koupil v roce 2012 za 1,2 miliardy dolarů. Sociální síť pro vnitrofiremní komunikaci integroval se svým kancelářským balíkem Office 365, dostupným předplatitelům.Do Office také zaintegruje online vzdělávací platformu Lynda.com, kterou LinkedIn loni koupil.

microsoft-linkedin-propojeni

Diskuze k článku