Přehled zajímavých kampaní z Pinterestu

 

Už jste přemýšleli nad tím, jak třetí největší sociální síť po Facebooku a Twitteru zahrnout do marketingového plánu vaší společnosti? Honění návštěvnosti není jediné možné využití. Nechte se inspirovat přehledem originálních kampaní zaměřených právě na Pinterest.

Den plný inspirace a dárek za to

Asi nejzajímavější pinterestová kampaň zatím proběhla v polovině března v Izraeli. Společnost Kotex zde vyhledala padesátku zajímavých žen a každé z nich zaslala virtuální balíček obsahující věci, které předtím pinovala. Když daná žena označila tento virtuální dárek tlačítkem „pin it“, za několik dní ji doma překvapil pošťák se skutečným balíčkem. Téměř všechny obdarované ženy pozitivně reagovaly na sociálních sítích a to jak na Pinterestu, tak na Facebooku, Twitteru či Instagramu. Padesát dárkových balíčků vygenerovalo v rámci kampaně „Inspiration day“ přes 2 200 virtuálních interakcí a téměř 700 tisíc impresí.

Poskládejte nového Peugeota

S nápaditým využitím marketingově teprve objevované sociální sítě přišla také panamská odnož výrobce automobilů značky Peugeot. Fanoušci měli za úkol z jednotlivých obrázků umístěných na nástěnkách Pinterestu poskládat puzzle nejnovějších modelů Boxer, 107 a 3008. Vždy ale nějaký kousek chyběl a pro ten museli hráči přímo na facebookovou nebo webovou stránku Peugeot Panama.

Pinujte oblíbené destinace a vyhrajte letenku

Letecká společnost BMI (British Midland International) spustila vůbec první pinterestovou loterii. Na svou nástěnku umístila na 63 fotek ze sedmi světových destinací se svým logem a každou z nich označila číslem od 1 do 63. Následně vyzvala uživatele, aby repinovali až šest z těchto fotek. Každý týden pak bylo náhodně vybráno jedno číslo a z uživatelů, kteří danou fotku připnuli na svou nástěnku, byl vylosován jeden výherce letenky zdarma.

Sdílením červené bojujte proti srdečním chorobám

V principu neuvěřitelně jednoduchou, ale o to efektivnější kampaň „Go Red For Women“ přinesla American Heart Association. Kampaň, jejímž cílem bylo zvýšit povědomí o nebezpečí srdečních chorob, měla jako ústřední téma červenou barvu. Uživatelé měli pinovat jakékoli obrázky s červenou barvou, které je zaujaly. Krásný příklad toho, jak kolektivně sdílené obrázky nesoucí nějaké klíčové téma mohou zároveň šířit silnou zprávu.

Obrázky v barevné škále letošního jara

Podobný nápad s barevným sdílením měla také módní značka Guess, která jej navíc obohatila o výherní motivaci. Fanoušci značky byli vyzváni, aby označili tlačítkem „pin it“ alespoň pět fotek obsahujících módní barvy letošního jara, jejichž názvy jsou do češtiny jen těžko přeložitelné: Noir Teal, Hot House Orange, Red Hot Overdue a New Plum Light. Z virtuálních nástěnek, které měly nést název „Guess My Color Inspiration“, pak několik uznávaných módních bloggerů vybralo čtyři nejnápaditější.

Rozšíření kampaně nikdy neuškodí

Společnost Procter & Gamble zase ukázkově využila Pinterest k tomu, aby dodala další rozměr své kampani již běžící na jiných kanálech, například v britské televizi nebo na YouTube. Kampaň Thank You Mum se vztahuje k letošní letní olympiádě a jejím ústředním tématem jsou matky úspěšných atletů. Emotivní fotky a videa z této kampaně si jen říkaly o zařazení na Pinterest, kde je mohou lidé dále šířit.

Via Mashable