Přečetli jste to celé? Facebook bude měřit čas trávený u příspěvků

Facebook mění pravidla hry pro zobrazování příspěvků v news feedu. Ke stávajícím parametrům, jako jsou likovanost a komentovanost, přidá nový: dobu, kterou uživatelé u každého příspěvku stráví. Novou metriku samozřejmě provází několik otázek, na které zatím nejsou dané odpovědi.

Facebook mění pravidla hry pro zobrazování příspěvků v news feedu. Ke stávajícím parametrům, jako jsou likovanost a komentovanost, přidá nový: dobu, kterou uživatelé u každého příspěvku stráví. Novou metriku samozřejmě provází několik otázek, na které zatím nejsou dané odpovědi.

Facebook změnu v oficiálním vyjádření odůvodňuje tím, že současné metriky upřednostňovaly nedůležité (neboli zábavné) příspěvky, avšak opravdu důležitá sdělení kvůli nedostatku liků a interakcí zapadla. K tomu, co nás zajímá, se totiž obzvlášť v případě zásadních událostí nutně nemusíme vyjadřovat – lze si to představit na příkladu negativní zprávy, u níž like často působí tak nějak nepatřičně.

V praxi to bude fungovat tak, že Facebook bude monitorovat, kdy se uživatel zastaví při scrollování ve svém news feedu. Když u některého příspěvku zůstane delší dobu, bude to signál, že je pro něj příspěvek zajímavý. Na základě toho bude určovat, jaké příspěvky se uživateli budou do budoucna zobrazovat, což má samozřejmě vliv na počet uživatelů, kterým se budou zobrazovat konkrétní příspěvky konkrétních stránek.

17471462035_4b3ff87149_k
Důkladné přečtení odteď bude něco jako like. Foto: japanexperterna.se, CC-BY-SA

Není to zcela jednoznačné

Jak je řečeno v oficiálním vyjádření, to, že někdo u příspěvku tráví hodně času, ještě neznamená, že ho zajímá. Jako příklad uvádí uživatele, který má pomalé připojení – ten bude u příspěvků logicky trávit víc času, než se jimi proscrolluje. Také není vyřešeno, jak se bude počítat doba strávená u příspěvků ve chvíli, kdy se člověk u některého zastaví a začne se věnovat jiné záložce prohlížeče nebo něčemu v offline světě.

Podle slov Facebooku změna metriky nebude mít zásadní vliv na obecnou míru zobrazovanosti příspěvků stránek. Zdá se tedy, že tentokrát nebudou firemní stránky ochuzeny o zobrazení, jak už je u podobných novinek zvykem.

Úvodní obrázek: Sean McEntee, CC-BY

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook oficiálně spustil hashtagy

Možná dříve, než se podle úniků a spekulací očekávalo, každopádně ale jako vítanou a očekávanou novinku, Facebook ve středu večer spustil hashtagy. Prozatím budou fungovat jen pro malou část uživatelů, ovšem během následujcícíh týdnů by měly být zprovozňovány dalším.
Přečtěte si více

Social média i značky se znovu zapojují: #DOMA, #ProudToLove, #LoveIsLove

S radostí sledujeme, jak se velké značky a celebrity zapojují prostřednictvím sociálních sítí do aktuálního dění. I na Těchinternetech jste si mohli prohlédnout, jak pomáhají s přírodními katastrofami nebo jak reagují na celospolečenské změny. Jednou z takových změn je i rozhodnutí Nejvyššího soudu v USA ohledně legalizace homosexuálních sňatků.