Pozor, v úvodní fotce na Facebooku už nesmí být víc než 20 procent textu

Od 15. ledna vejdou v účinnost nové reklamní podmínky Facebooku, které upravují, jak smějí či nesmějí vypadat některé typy reklam v news feedu a také úvodní fotografie na stránkách. Změna ale není nijak radikální a sociální síť má v plánu vyjít marketérům maximálně vstříc, aby jim zjednodušila kontrolu toho, zda jejich obrázky pravidla splňují.

Nejprve se pojďme podívat na reklamy, protože v jejich případě je všechno mnohem jednodušší. Příspěvky stránek propagované v news feedu budou muset nově splňovat pouze jedno pravidlo namísto současných čtyř. Zatímco nyní nesmí obrázky v nich obsahovat informace o ceně a nákupu, kontaktní informace, odkazy na funkce Facebooku ani výzvu k akci, jediné, co obrázek bude muset plnit nyní, je nepřesáhnout 20 procent textu. Více viz Ad Guidelines, sekce III.D. Obrázky zobrazované jako běžná reklama v postranním sloupci, nebo obrázky, které jsou součástí neplacených organických příspěvků, nebudou v tomto směru nijak omezeny.

Jiná situace bude u tzv. cover fotografií. U těch všechna předchozí omezení zůstala a nové omezení na 20 procent textu k nim přibylo navíc. Na rozdíl od reklam v news feedu je toto pravidlo platné již nyní a Facebook s ním nevyčkává až do poloviny ledna. Kompletní přehled zákazů pro úvodní fotografie stránek tedy nyní vypadá takto:

– více než 20 procent textu
– informace o ceně a nákupu
– kontaktní informace
– reference na funkce Facebooku
– call to action

Více viz Page Guidelines, sekce III.B. Pro zjednodušení počítání prostoru, který na fotografii bude text zabírat, slibuje Facebook speciální nástroj jako součást Power Editoru. Zda obrázek vyhovuje, či ne, bude hodnoceno algoritmicky.