Pozor na facebookové přátele, nemusíte kvůli nim dostat úvěr

Aktivity na sociálních sítích jsou sledovány personalisty. O tom se už všeobecně ví. Teď ale fungování na Facebooku může mít vliv i na to, jak vysoký dostanete úrok v bance nebo jestli vůbec dostanete úvěr.

Důvěryhodnost a vliv na sociálních sítích měří kde kdo. Teď už s těmito čísla začínají koketovat i  úvěrové společnosti. Ty dosud používaly své staré a osvědčené indexy, sledující hlavně platební morálku v minulosti. Teď první odvážlivci tvrdí, že dobrým indikátorem důvěryhodnosti je i sociální síť kolem žadatele.

Princip vysvětluje jeden z průkopníků nového přístupu – společnost Lenddo. Pokud se přátelíte s někým, kdo pozdě splácí, je to špatné. Pokud se s ním jste ještě často v kontaktu, tím hůř pro vaše kreditní skóre. “Lidi poznají sami, kdo je důvěryhodný a kdo ne. Novinka je ale to, že my to dokážeme měřit,” tvrdí šéf Lenddo Jeff Stewart.

Podobný systém provozuje i neměcký Kreditech. Ten sbírá data z osmi tisíc zdrojů. Kromě Facebooku, eBay nebo Amazonu Němci sledují i online formuláře a také párují pozici počítače a informace o bydlišti, které uživatel o sobě šíří. “Jednotlivé informace nemusí dávat samy o sobě smysl, ale dohromady nám dají skvělý obrázek o žadateli o půjčku,” tvrdí spoluzakladatel firmy Sebastian Diemer.

via CNN

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak funguje spojení Youtuberů a značek? Reálné postoje, skuteční vlogeři, úspěchy a česká čísla

Videoblogeři jsou fenomén. A začínají být fenoménem nebývalým. U těch, kteří na internetu tráví hodiny a pouští si jejich videa, po stovkách lajkují a sdílejí příspěvky na sociálních sítích nebo nakupují podle toho, co jim ve svých videích doporučili. Nebo co bylo vidět v pozadí. Nebo co jen tak mimochodem vlogeři jedli. Nebo... za co jim značky zaplatily.
Přečtěte si více

Foursquare spustil svou první mobilní aplikaci pro obchodníky

Pokud máte svůj obchod, ať už jakýkoliv, a používáte jako jeden z nástrojů ke zviditelnění Foursquare, určitě vás někdy zlobilo, jak může být správa venue komplikovaná kvůli přístupnosti některých funkcí pouze z počítače. Od včerejška se to naštěstí mění, Foursquare totiž konečně vydal mobilní aplikaci pro obchodníky.