Popcorn Maker dělá z videa novou hračku pro marketéry i vydavatele

Tu zprávu většina lidí přehlédla, díky ní se ale nám všem zpřístupnilo online video jako nový typ obsahu, s nímž si můžeme hrát. Nástroj od Mozilly umožňuje takřka jakékoliv video snadno editovat a doplňovat ho o obsah v podobě příspěvků ze sociálních sítí, map, obrázků, článků a řadu dalšího.

“Abychom pochopili svět, ve kterém žijeme, vyprávíme příběhy. A když je přetváříme a sdílíme, dostáváme se k definici webu tak, jak ho známe. Každý z nás je součástí toho příběhu díky jednoduchým nástrojům, které nám umožňují dávat věci na síť. Ale video stojí stranou. Přišlo na web v malém rámečku, a tam také zůstalo, naprosto odpojené od okolních dat a obsahu. Ve skutečnosti jediná věc, která se na videu změnila za víc než dekádu, je velikost toho rámečku a kvalita obrazu.”

Takto začínala přednáška Ryana Merkleyho na červnovém TEDGlobal. Představil v ní prototyp nového nástroje na dynamickou online úpravu videí. Popcorn Maker už není prototypem, Mozilla v listopadu představila veřejnosti verzi 1.0, a my se můžeme podívat, co umí, k čemu může být užitečný a proč bychom mu vůbec měli věnovat pozornost.

Popcorn Maker používá jednoduché drag-and-drop prostředí, které vám umožní povznést zvolené video na trochu vyšší level. Můžete ho prokládat dalším obsahem jako jsou odkazy na články, Google Mapy, obrázky například z Flickru, Twitterem, Wikipedií atd. Základem je import videa – můžete využít odkaz na YouTube, Vimeo, Soundcloud nebo HTML5 formát. Video vložíte pomocí záložky Media v pravém menu. Nejedná se o žádnou složitou operaci, prostě do odpovídajícího okénka vložíte odkaz. Tato jednoduchost provází i všechny další úpravy.

Těmi je myšleno libovolné vkládání obsahu do videa. Další elementy přidáváte přetažením položky z levého menu (záložka Events). Můžete je přetáhnout přímo do videa, nebo na časovou osu pod ním.

Co máte k dispozici? Textové pole, pop-up pole (nastavitelné jako myšlenkovou bublinu či řeč), Google Mapu, Twitter (konkrétní slovo či uživatele), obrázek (vlastní, odkaz, Flickr Slideshow), článek na Wikipedii, můžete nastavit smyčku s libovolným počtem opakování, přeskočit určitou pasáž videa nebo video na zvolenou dobu automaticky zastavit.

Po vložení požadovaných úprav pak lze video sdílet pomocí přímého odkazu nebo vloženého kódu. K tomu slouží poslední záložka levého menu – Share. Celý proces jsem si vyzkoušela na krátkém videu Titanic SUPER 3D a úpravy, které můžete vidět, mi zabraly něco kolem pěti minut.

Jednoduché a efektivní nástroje nepotřebují složité návody na ovládání a Popcorn Maker je jedním z nich. Vše funguje jak má, prostředí je intuitivní a vychází uživateli maximálně vstříc. Věřím tomu, že i nabídka vkládaných elementů se bude postupně rozšiřovat. Jak lze očekávat od autorů, celý nástroj je postavený kompletně v HTML, CSS a Javascriptu, bez problému tedy funguje ve všech prohlížečích. “Všech” ale bohužel opět nezahrnuje například iPad, kde bych si s Popcorn Makerem zaručeně vyhrála nejvíc.

Celý nástroj je ještě v plenkách a budoucnost sama ukáže kreativitu těch, kteří tento nástroj začnou používat. Všichni se ale určitě shodneme na tom, že jde o službu potřebnou a (byť jsme to možná doposud sami netušili) žádanou. Už jen z pohledu marketingu jde o velmi silný nástroj, který ulehčí například práci při tvorbě demo videí, manuálů a podobně. Už nyní se můžete nechat inspirovat výtvory ostatních, od interaktivního rádia, přes remixy videí s celebritami až po komix. Schválně, kdy se objeví nějaká chytrá marketingová kampaň…

Pokud si s Popcornem budete hrát, určitě se nám nezapomeňte pochlubit.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Czech Internet Forum: Uživatel se mění

Využívání více komunikačních kanálů, příklon k osobnímu doporučení a čím dál častější akce na sociálních sítích. Tak se změnilo chování zákazníka na internetu. Změňte ho taky, shodli se na jasném doporučení přednášející letošního Czech Internet Fora. Přečtěte si, co radí dělat a nedělat na sociálních sítích i mimo ně.