Pomoci londýnských hasičů se možná brzy dovoláte (nejen) přes Twitter

„Když bylo v roce 1935 zřízeno oznamování krizových situací voláním 999, lidé tvrdili, že to nikdy nemůže fungovat. Dnes Britský Telecom obsluhuje ročně 30 milionů těchto hovorů. Nastal čas prozkoumat nové způsoby, jak by lidé mohli stavy pohotovosti rychle a efektivně oznamovat, a sociální média by mohla být tou správnou odpovědí.“

Takto uzavírá Rita Dexter, zástupkyně šéfa londýnských hasičů, tiskovou zprávu, v níž Londýnský požární sbor oznamuje počátky práce na prvním pohotovostním Twitter feedu na světě. Plán londýnských hasičů není vůbec malý. Jejich cílem je v horizontu několika let lidem umožnit, aby přes sociální média mohli hlásit krizové situace stejně, jako nyní přes telefonní linku 999, obdobu naší linky 112.

Jedním z hnacích motorů těchto snah je i fakt, že již nyní požárnímu sboru řada oznámení chodí přes Twitter. Sbor nicméně upozorňuje, že prozatím není tento způsob spolehlivý, protože na monitorování Twitteru nemá vhodné technologie, a že jedinou spolehlivou metodou zůstává vytočení telefonního čísla. Na způsobech, jak oznamování pohotovosti přes sociální média, blogy a mobilní aplikace umožnit, pracují hasiči spolu s britskou vládou, metropolitní policií a londýnskou záchrankou.

V současnosti nejde o jedinou snahu na hledání netradičních způsobů komunikace s institucemi při řešení pohotovostních situací. V USA Federální komise pro komunikace počátkem prosince oznámila, že čtyři největší operátoři budou od května 2014 přijímat krizová oznámení pomocí SMS zpráv.

Via TNW