Polovina českých firem už je „sociální“

Celosvětová studie potvrdila především to, že ve využití sociálních sítí jsou nejúspěšnější malé firmy. Plných 49 procent oslovených malých podniků u nás touto cestou úspěšně získalo nové zákazníky, zatímco v případě velkých společností to bylo pouze 17 procent. Největší část z nich také pro sociální aktivity přímo vyčlenila prostředky ze svých marketingových rozpočtů – učinila tak téměř pětina malých firem ve srovnání s 15 procenty republikového průměru. V tomto ohledu nicméně Česko přeci jen zaostává, v celosvětovém měřítku to bylo 27 procent podniků.

Češi se stydět nemusí

„Naše globální studie, první svého druhu, prokázala, že sociální sítě se stávají jedním z hlavních nástrojů podnikání. I když na celém světě existuje řada zarytých skeptiků, kteří nejsou přesvědčeni, že se stanou jednou z významných metod kontaktování spotřebitelů a potenciálních zákazníků, značný počet podniků využívá část svých marketingových rozpočtů k získání nových zákazníků a udržení těch stávajících prostřednictvím sociálních médií. S téměř sedmi miliony internetových připojení a skoro dvěma miliony uživatelů Facebooku není překvapením, že je na tom Česká republika v celosvětovém kontextu velmi dobře,“ komentoval výsledky Garry Gürtler, viceprezident Regus pro střední a východní Evropu.

Další výsledky ukázaly například přesvědčení poloviny malých podniků o tom, že hlavní využití sociálních sítí spočívá ve vytváření skupin zákazníků, jejich kontaktování a řízení (u velkých firem jen 22 procent). Celkem 45 procent dotázaných používá sociální sítě k získání důležitých obchodních informací, 54 procent je pak využilo ke vstupu do speciálních zájmových skupin, což je ještě o 5 procent nad světovým průměrem. Pouhých 14 procent českých podniků však zaujaly audiovizuální animace a portréty společností, což stále značí jisté zpoždění a představuje velký odstup za zbytkem světa (44 procent).

Prosadil se marketing i nábor

Regus označuje za překvapivý fakt, že „pouze“ 22 procent dotázaných našlo práci s pomocí sociálních sítí. Nám to naopak připadá jako velmi slušný výsledek a není divu, že svoje aktivity v této oblasti již nějakou dobu posilují prakticky všichni hráči na trhu, kromě tradičního LinkedIn také Facebook nebo Twitter.

Cílem studie nicméně bylo hlavně „zjistit, zda podniky na celém světě věří tomu, že budování sociálních sítí může zaujmout významné místo na škále marketingových nástrojů“. Výsledky šetření mezi vedoucími pracovníky firem celkem přesvědčivě prokázaly, že ano. Přestože je stále značný i počet skeptiků (34 procent), většina (51 procent) už v praxi zákazníky touto cestou kontaktuje. Není potom divu, že i u nás se tvorbou sociálního obsahu začíná zabývat stále více firem.

Via TZ Regus