Podívejte se na mapu přátelství mezi státy na Facebooku

Jaké jsou vazby mezi občany různých států na Facebooku? Z jakých pěti zemí jsou nejčastěji přátelé Čechů, Slováků, Němců, Američanů či Australanů? A jsou vysledovatelné určité historické vlivy, které na tato přátelství měly vliv?

Spolu s oznámením miliardy aktivních uživatelů Facebook na stránce Facebook Stories zveřejnil velmi zajímavou mapu přátelství. Jde o mapu světa, na které je každá země znázorněna kolečkem. Při kliknutí na kolečko libovolné země uvidíte, z kterých pěti dalších zemí jsou nejčastěji přátelé jejích obyvatel. Země lze barevně rozdělit podle kontinentu, na kterém se nacházejí, nebo podle jazyka, kterým se v nich mluví. Rozdělení podle jazyka zabarvuje jen jazyky rozšířené ve více zemích, země s vlastním jazykem jsou znázorněny šedě.

Mapa pro Českou republiku

Zatímco Česká republika má na prvním místě nepříliš překvapivě Slovensko (a Slovensko zase Českou republiku), třetí místo Srbska byste možná už nečekali. Když vynecháme lokální vazby, kdy logicky bývají silnější vztahy mezi státy, které se nacházejí vedle sebe, projevovaly se také historické vlivy. Výrazné tak byly třeba vazby mezi zeměmi kolonizátorskými a jejich bývalými koloniemi. Jak jinak si vysvětlit silná umístění Austrálie, Nigérie, Nového Zélandu a Jihoafrické republiky v případě Velké Británie, či portugalské vazby na Brazílii, Kapverdy a Angolu.

A najít se dají i zajímavosti, které dokazují, že politická situace ne vždy odpovídá tomu, jaké vztahy panují mezi lidmi. To dobře ukazují například vazby mezi Izraelem a Palestinou, kde i přes vzájemně ne zrovna přátelský oficiální postoj obou zemí jsou na Facebooku silné přátelské vztahy. Palestinská území jsou nejčastější zemí původu zahraničních přátel Izraelců, pro Palestinu je Izrael třetí.

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Pozvánka: První konference o multikanálovém prodeji

ADMAZ a agentura Dark Side pořádají první konferenci o multikanálovém prodeji v České republice s podtitulem "Nové cesty v oslovení zákazníka aneb marketing, sales, e-commerce, zásilkový obchod a multikanálový přístup efektivně". Konference je určena především marketérům, šéfům značek, lidem z obchodu, managementu a podnikatelům obecně.