Po vzoru LinkedIn vybízí Facebook k doplnění profilů

Pokud používáte LinkedIn, ale nemáte o sobě vyčerpávajícím způsobem vyplněné všechny informace, pravděpodobně pravidelně vídáte procentuální hodnotu úplnosti profilu. Podobný způsob gamifikace nyní testuje i Facebook, aby své uživatele přesvědčil ke sdílení více informací.

Kompletnější profil uživatelů znamená pro Facebook větší přesnost při cílení reklamy, lépe cílená reklama pak znamená větší příjmy při stejném počtu zobrazených stránek. Sociální síti se tedy úplné profily uživatelů rozhodně vyplatí, a není divu, že se pomalu snaží přicházet se způsoby, jak uživatele k vyplnění dalších položek o své osobě dovést.

A proč nezkusit to, co fungovalo jinde. Údaj o úplnosti profilu je k nalezení jak na LinkedIn, tak třeba na Google+, Facebook ale tuto fintu na své uživatele nikdy nezkoušel. Tedy až do nedávna, jak upozornil Jonathan Espinosa na serveru Inside Facebook. V současnosti sociální síť některým uživatelům údaj ukazuje, a to v pravém horním rohu obrazovky ve chvíli, kdy si otevřou položku svého profilu s osobními údaji a dalšími informacemi o sobě.

Facebook nicméně prozatím žádným způsobem nenaznačuje, které položky by uživatelé měli doladit – to nechává na nich samotných. S jednou výjimkou, u některých uživatelů se ujišťuje, zda místo, na které je odhadl, je skutečně místem, kde bydlí. Odhad zřejmě vzniká podle kombinace IP adresy, místa výkonu práce, geolokačních údajů a případně dalších informací, které uživatel sdílí.

Facebook se ujišťuje i u místa pobytu

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak funguje spojení Youtuberů a značek? Reálné postoje, skuteční vlogeři, úspěchy a česká čísla

Videoblogeři jsou fenomén. A začínají být fenoménem nebývalým. U těch, kteří na internetu tráví hodiny a pouští si jejich videa, po stovkách lajkují a sdílejí příspěvky na sociálních sítích nebo nakupují podle toho, co jim ve svých videích doporučili. Nebo co bylo vidět v pozadí. Nebo co jen tak mimochodem vlogeři jedli. Nebo... za co jim značky zaplatily.