Pinterest umožní přidávat k obrázkům info o produktech, receptech či filmech

Pinterest, obrázková sociální síť oblíbená především u něžného pohlaví, chce majitelům webů umožnit sdílet víc informací než jen pouhé obrázky. Slouží k tomu tzv. rich pins, díky nimž mohou sdílené příspěvky obsahovat celou řadu užitečných informací navíc.

Bohatší příspěvky, či ve slangu Pinterestu piny neboli špendlíky, představila sociální síť dnes na svém blogu. Prozatím se týkají pouze tří typů příspěvků, přesto jsou ale velmi zajímavé a mají pro majitele webů potenciál hodný prozkoumání.

Bohaté špendlíky se (zatím) mohou týkat příspěvků o produktech, receptech a filmech, tedy několika z nejoblíbenějších typů příspěvků na Pinterestu. Namísto dřívějška, kdy tyto příspěvky obsahovaly pouze obrázek a odkaz na stránku původu (samozřejmě kromě možností komentování, repinování atd.), budou u nich uživatelé moci rovnou najít praktické informace, třeba cenu v případě produktu, uživatelské hodnocení v případě filmu, suroviny a postup vaření u receptů.

Pinterest funkci představuje s několika desítkami prvních partnerů, rozhodně ale není omezena jen na ně. Ba naopak, pokud s Pinterestem již marketingově pracujete nebo mu chcete dát šanci, najdete na sociální síti návod, jak přidat k objektům na svém webu informace navíc tak, aby se zobrazovaly v rámci bohatých špendlíků.

Z hlediska uživatele je pak třeba zmínit, že bohaté špendlíky se vám budou zobrazovat jen tehdy, pokud jste již přešli na novou grafickou podobu Pinterestu. Pokud jste na ni nepřešli, ale chcete tak učinit nyní, příslušnou volbu naleznete jako úplně spodní položku v menu v pravém horním rohu.

Nová funkce sice přinese uživatelům Pinterestu víc informací přímo v rámci sociální sítě, což je jasné plus pokud jde o získání jejich zájmu, zároveň to ale může znamenat snížení počtu prokliků z Pinterestu na web, kde se nachází původní příspěvek. To by mohlo mírně vadit u obsahově zaměřených webů, jejichž cílem jsou zobrazené stránky. Naopak v případě e-shopů produktový pin obsahuje pouze informace, které mohou uživateli pomoci se hned rozhodnout, zda bude či nebude nakupovat, efekt tedy pravděpodobně bude spíš pozitivní. Kromě ceny může produktový pin obsahovat i informaci o tom, kde lze produkt koupit a zda je či není aktuálně skladem.

Pinterest sice u nás nemá zatím velkou uživatelskou základnu, přesto ale může být mezi sociálními sítěmi zajímavou marketingovou volbou. I tuto síť totiž zkouší stále více Čechů a Slováků. A jak ukazují zkušenosti z USA, pokud jde o realizované prodeje, je Pinterest velmi výkonný jak co do počtu nakupujících návštěvníků, tak pokud jde o cenu jejich nákupu.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Pozvánka: První konference o multikanálovém prodeji

ADMAZ a agentura Dark Side pořádají první konferenci o multikanálovém prodeji v České republice s podtitulem "Nové cesty v oslovení zákazníka aneb marketing, sales, e-commerce, zásilkový obchod a multikanálový přístup efektivně". Konference je určena především marketérům, šéfům značek, lidem z obchodu, managementu a podnikatelům obecně.
Přečtěte si více

Diskuze s Obamou lámala na Redditu rekordy

Mnoho rekordů zlomila středeční volná debata amerického prezidenta Baracka Obamy na sociální síti Reddit. Reddit musel jen na jeho vlákno vyčlenit několik desítek serverů navíc a kromě toho Obama jako první v historii překonal návštěvnost úvodní stránky.
Přečtěte si více

National Geographic slaví výročí zveřejněním vzácných fotek přes Tumblr

Už 125 let je na světě značka National Geographic, a tak dobře ví, že pokud chce jednou oslavit i 250. narozeniny, musí jít s dobou. U příležitosti svého výročí spustila nový projekt s názvem FOUND, který není ničím jiným než jednoduchým blogem na sociální platformě Tumblr. Zde jsou k vidění nikdy nevydané archivní fotografie a přibývat budou další.