Pinterest umožní přidávat k obrázkům info o produktech, receptech či filmech

Bohatší příspěvky, či ve slangu Pinterestu piny neboli špendlíky, představila sociální síť dnes na svém blogu. Prozatím se týkají pouze tří typů příspěvků, přesto jsou ale velmi zajímavé a mají pro majitele webů potenciál hodný prozkoumání.

Bohaté špendlíky se (zatím) mohou týkat příspěvků o produktech, receptech a filmech, tedy několika z nejoblíbenějších typů příspěvků na Pinterestu. Namísto dřívějška, kdy tyto příspěvky obsahovaly pouze obrázek a odkaz na stránku původu (samozřejmě kromě možností komentování, repinování atd.), budou u nich uživatelé moci rovnou najít praktické informace, třeba cenu v případě produktu, uživatelské hodnocení v případě filmu, suroviny a postup vaření u receptů.

Pinterest funkci představuje s několika desítkami prvních partnerů, rozhodně ale není omezena jen na ně. Ba naopak, pokud s Pinterestem již marketingově pracujete nebo mu chcete dát šanci, najdete na sociální síti návod, jak přidat k objektům na svém webu informace navíc tak, aby se zobrazovaly v rámci bohatých špendlíků.

Z hlediska uživatele je pak třeba zmínit, že bohaté špendlíky se vám budou zobrazovat jen tehdy, pokud jste již přešli na novou grafickou podobu Pinterestu. Pokud jste na ni nepřešli, ale chcete tak učinit nyní, příslušnou volbu naleznete jako úplně spodní položku v menu v pravém horním rohu.

Nová funkce sice přinese uživatelům Pinterestu víc informací přímo v rámci sociální sítě, což je jasné plus pokud jde o získání jejich zájmu, zároveň to ale může znamenat snížení počtu prokliků z Pinterestu na web, kde se nachází původní příspěvek. To by mohlo mírně vadit u obsahově zaměřených webů, jejichž cílem jsou zobrazené stránky. Naopak v případě e-shopů produktový pin obsahuje pouze informace, které mohou uživateli pomoci se hned rozhodnout, zda bude či nebude nakupovat, efekt tedy pravděpodobně bude spíš pozitivní. Kromě ceny může produktový pin obsahovat i informaci o tom, kde lze produkt koupit a zda je či není aktuálně skladem.

Pinterest sice u nás nemá zatím velkou uživatelskou základnu, přesto ale může být mezi sociálními sítěmi zajímavou marketingovou volbou. I tuto síť totiž zkouší stále více Čechů a Slováků. A jak ukazují zkušenosti z USA, pokud jde o realizované prodeje, je Pinterest velmi výkonný jak co do počtu nakupujících návštěvníků, tak pokud jde o cenu jejich nákupu.