Pinterest testuje redesign podle požadavků uživatelů

Sociální síť představila redesign na svém blogu s tím, že během následujících týdnů jej postupně zprovozní malé části svých uživatelů, s jejichž pomocí doladí detaily a případné nedostatky. Kromě novinek v uživatelském rozhraní došlo také k několika změnám, které sice z uživatelského pohledu vidět nejsou, Pinterest by ale díky nim měl být celkově rychlejší. Až sociální síť případné nedodělky vychytá, spustí nový design plošně pro všechny.

První z viditelných změn, a možná tou nejzásadnější, je nové navigační menu. To se v nové podobě bude skrývat pod bílým tlačítkem s šedivými proužky v levém horním rohu obrazovky, vedle políčka pro vyhledávání, které zůstane na svém místě. Při kliknutí na tlačítko se otevře navigační menu pro prohlížení stávajících nástěnek a hledání nových, samo tlačítko po rozkliknutí efektně zčervená.

V současné podobě sociální sítě je navigační menu v druhé řadě horní lišty, uprostřed pod logem Pinterestu. Tento druhý pás horní lišty v nové podobě vůbec není. Zda nový vzhled bude pro orientaci uživatelů lepší je otázkou, rozhodně ale působí estetičtěji.

Druhou důležitou změnou vzhledu pak je nová podoba jednotlivých pinů. Ty jsou větší a obsahují více doprovodných informací, jako například ukázky dalšího obsahu z nástěnky, kde se nachází, odkazy na další nástěnky, kde se stejný pin nachází také, a také odkazy na podobný obsah bez ohledu na to, kde na Pinterestu je k nalezení.

Účast na testování nového designu si lze vyžádat, na rozdíl od konkurenčního Facebooku, kde lze při podobných testech jen čekat a doufat, že se mezi vyvolené dostanete také. Stačí vyplnit své uživatelské informace do příslušného formuláře.