Pinterest spouští první analytický nástroj

Sociální síť Pinterest si přinejmenším v USA vysloužila pověst destinace, kam chodí lidé, kteří rádi nakupují. Není divu. Opakovaně bylo prokázáno, že její návštěvníci více nakupují a za více peněz. Navíc jich vůbec není málo, co do objemu návštěvnosti se může Pinterest klidně srovnávat s Twitterem, StumbleUponem nebo Bingem, díky čemuž dokáže překonat i placenou návštěvnost z Googlu.

Prozatím ale nemá žádné příjmy, a tak na nich musí pilně pracovat. V současnosti společnost promýšlí možné způsoby inzerce, než se však v této oblasti dobere nějakého závěru, začala již s akcí v jiné, neméně důležité oblasti. Jde o analytické nástroje, které společnostem užívajícím Pinterest v marketingovém mixu pomohou změřit, jaký přesně přínos pro ně „špendlíkovací“ síť má.

Pinterest dnes představil první podobu těchto analytických nástrojů, která je zatím zcela základní, zdarma, a pouze pro ty, kdo mají ověřenou webovou stránku a současně nový vzhled. Ti, kdo splňují podmínky, budou mít přístup ke statistikám o svých pinech, o počtu jejich zobrazení a o tom, kolik na jejich ověřený web přivádí Pinterest návštěvníků. Analytika se také umí podívat na nejvíce sdílené (tzv. repin) a nejčastěji proklikávané piny, stejně jako na piny úplně nejnovější.

Je více než pravděpodobné, že Pinterest k základním analytickým funkcím časem přidá další, placené. Podobně postupoval například LinkedIn, pro který jsou placené nadstandardní analytické nástroje jedním z několika zdrojů současných příjmů.