Pinterest chce vydělávat, zlepšil analytické nástroje

Pinterest má novou reklamní analytiku, a to rovnou globálně, pro celý svět. Včera společnost nový reklamní nástroj oznámila na svém blogu.

Ačkoliv se nová služba soustředí na organický obsah a výkonnost, měl by se podílet i na zvýšení příjmů Pinterestu. Analytika by totiž měla obrazové sociální síti pomoci přitáhnout více marketingových uživatelů. Je zřejmé, že alespoň někteří si následně koupí její reklamní produkt Promoted Pins, čímž Pinterestu zlepší finanční výsledky.

Pinování efektivněji

Nová analytika zobrazuje, odkud pochází uživatelé, kteří se na obsah dívají, kolik jich je, jaké mají na Pinterestu ostatní zájmy, a pro ty, kdo mají na webu tlačítko Pin It, též informace o jeho efektivitě. Základní statistikou je výkonnost příspěvků za celý měsíc, měřená počtem jejich repinů ostatními uživateli:

repins 30 days

Jak už bylo řečeno, informace o publiku zahrnují údaje o tom, jaké jsou jejich zájmy. To má dvě složky. Předně jde o zobrazení témat, o která se na Pinterestu zajímají (distribuce obsahu na Pinterestu na těchto tématech částečně stojí). Za druhé pak majitelé stránek na Pinterestu uvidí, jaké další stránky a účty jejich publikum sleduje.

Pintetest doporučuje

Nová analytika také obsahuje záložku s doporučeními, jak engagement svých příspěvků zvýšit. Tato doporučení vychází jak z obecných poznatků Pinterestu, tak ze statistik, které sociální síť naměří pro danou stránku.

Zásadní podmínkou přístupnosti nové analytiky je, že máte na Pinterestu účet obchodníka, tzv. business account. Přístup k analytice tlačítka Pin It a dalším statistikám na svém webu získáte ve chvíli, kdy tuto webovou stránku ověříte, že skutečně patří vám. Dosavadní verze analytických nástrojů Pinterestu bude zatím nadále fungovat, ale jen velmi krátce, do 25. září.

Spuštění přichází po několika měsísích testování v uzavřené betě, a jen několik dnů poté, co svou novou reklamní analytiku spustil Instagram.

Pinterest se nicméně soustředí primárně na výkonnost organického, tedy neplaceného obsahu. Podle Jasona Costy, produktového manažera Pinterestu, je jejím hlavním cílem poskytnout firmám a obchodníkům potřebné nástroje pro optimalizaci komunikace přes sociální síť, nikoliv zvyšovat prodeje reklamy.

Diskuze k článku